اتصال اروپا به شرق آسیا با خط آهن سریع السیر

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ،از این پس امکان ارسال محموله های تجاری از شرق آسیا به اروپا با قطارهای سریع السیر امکان پذیر شده است . بر این اساس  مسیر قطارهای باربری سریع السیر جدیدی ، شهرستان چنگدو (Chengdu) در جنوب غربی چین را با شهری از لهستان به نام لودز (Lodz) مرتبط می سازد .  

قطار باربری سریع السیر این مسیر، سریع ترین قطار باربری اوراسیا محسوب شده که شرق آسیا را به اروپا مرتبط می سازد . خط راه آهن چنگدو – لودز، 9 هزار و 826 کیلومتر طول داشته  که در مسیر خود از چنگدو Alataw Pass در شمال غربی سین کیانگ (Xinjiang) گذشته و از قزاقستان ، روسیه و بلاروس عبور کرده تا در نهایت به شهر لودز لهستان برسد . در مرحله بعد  از طریق لهستان نیز محموله باری می تواند به آسانی به هر نقطه از اروپا منتقل شود .

به گفته مقامات چنگدو ؛ کشورهای مختلف اروپائی که احتمال مشارکت در پروژه فوق را دارند  شامل فرانسه ، بلژیک ، آلمان و هلند در سومین نشست آسیا – اروپا ASEM (Asia-Europe Meeting) حضور داشتند .

از طریق این خط راه آهن چنگدو – لودز از ماه آوریل تا کنون  بیش از بیست هزار تن محموله به ارزش بیش از 600 میلیون دلار امریکا از کشور چین به اروپا منتقل شده است .  

یکی دیگر از مسیر های قطار باربری عادی که کشور چین را به اروپا متصل می کند ، از ماه فوریه سال جاری آغاز به کار کرده که توسط آن استان هیلونگجیانگ (Heilongjiang) واقع در شمال شرق چین به کشور روسیه متصل می شود .

لازم به ذکر است که تعدادی از دیگر شهرهای اصلی کشور چین از جمله چونگ کینگ (Chongqing) در جنوب غربی چین ، ووهان (Wuhan) ، ژنگژو (Zhengzhou) و چانگشا (Changsha) در مرکز چین و در شنیانگ (Shenyang) در شمال شرق چین ، از راه آهن باربری و خدمات حمل و نقل به قاره اروپا برخوردار هستند .

کارشناسان پیش بینی می کنند راه اندازی این خط جدید راه آهن می تواند تاثیراتی بسیار مهم و حیاتی در افزایش حجم مبادلات و تجارت بین شرق آسیا و اروپا ایفا کند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا