تولد یک برند جدید برای خودروهای الکتریکی

در طول چند ماه اخیر چینی‌ها برنامه‌های متعدد و قراردادهای گوناگونی را با کشورهای دیگر بسته‌اند که بیشتر این موارد در راستای جدا ساختن مسیر خودروهای این کشور از سوخت‌های فسیلی است. در این میان در ماه ژوئیه بود که شرکت دایملر با یک شرکت خودروسازی چینی به نام BAIC به توافق رسید تا در طی یک سرمایه‌گذاری 735 میلیون دلاری به تولید زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی مشغول شود. فورد نیز به این عرصه پیوسته است و یک شراکت 50-50 را با شرکت چینی زویته (Zoyte) به امضا رسانده است که سرمایه‌گذاری مشترک 756 میلیون دلار بر روی خودروهای الکتریکی را به همراه دارد.

به‌محض این‌که دولت چین قرارداد یاد شده را تائید کند، این بنگاه‌های تجاری شروع به ساخت امکانات فیزیکی در استان ژه جیانگ خواهند کرد و خودروهای خود را با یک نام جدید به بازار عرضه خواهند کرد. این برند جدید فورد زویته (Ford Zotye) نام دارد و دو شرکت بر سر نحوه استفاده از این شراکت به توافق کامل دست یافته‌اند.

پیتر فلیت (Peter Fleet) به‌عنوان نایب‌رییس شرکت فورد دراین‌باره می‌گوید: «زویته فورد، برندی متشکل از خانواده جدیدی از خودروهای الکتریکی را کوچک را معرفی می‌کند. ما به دنبال کشف و نوآوری درزمینهٔ سیستم‌های ارتباطی خودروهای الکتریکی و همچنین راهکارهای خدمات سیار برای نسل بعدی مشتریان جوان چینی هستیم.»

درحالی‌که کشور چین خط قرمزهای بسیار محکمی درزمینهٔ محکومیت استفاده از سوخت‌های فسیلی در خودروها به تصویب رسانده است، فرانسه و انگلستان نیز مسیری مشابه را درپیش گرفته‌اند و هر سه کشور می‌خواهند تا سال 2040 از سوخت فسیلی آسوده شوند. در این میان شرکت‌های خارجی برای فعالیت در بازار چین دو راه دارند: ابتدا این‌که مالیات واردات سنگینی به میزان 25 درصد قیمت را پرداخت کنند و یا این‌که با یک شرکت داخلی شریک شوند. این امر موجب می‌شود تا شرکت‌هایی مانند زویته بتوانند تجربه‌ای بزرگ‌تر از پیش را به دست بیاورند.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از این فرصت استفاده کرده و قصد دارند تا بازار چین را تسخیر کنند زیرا علیرغم این‌که در این کشور از هر 5 نفر، تنها یک نفر خودرو در اختیار دارد ولی بازهم بازاری با نزدیک به 300 میلیون مشتری در برابر آن‌ها قرارگرفته است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا