اختصاص 300 میلیون دلار برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان

به گزارش ایرنا اسماعیل قادری فر در نشست هم اندیشی ترویج فرهنگ جهادی علمی در ساری تغییر انگاره ها، فرهنگ سازی استعدادهای برتر، تغییر فرهنگ مطالبه گری به فرهنگ بدهکاری به کشور و نظام با هدایت نخبگان برجسته و پرهیز از ورود به وظایف دستگاه ها را از جمله رویکرد جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد.

وی اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری با رویکرد جدید می خواهیم فرهنگ مطالبه گری را در کشور به فرهنگ پاسخگویی تغییر دهیم که به حمایت نخبگان و استادان نیاز است.

وی با بیان این که کشور در بخش علمی و فناوری به همت نخبگان و جامعه علمی خوب عمل کرده است، افزود : این در حالی است که در حوزه تقاضا ما ضعیف عمل کرده ایم.

مدیرکل تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان در بین کشورهای جهان رتبه نود و چهارم را دارد که جایگاه ضعیفی است.

وی به تحریم های صورت گرفته علیه کشور اشاره و اضافه کرد: اگر چه تحریم برای کشور سنگین بود و فرصت ساز نبوده، ولی جامعه دانشگاهی کشور از این موقعیت خوب استفاده و خودباوری ایجاد کرده است.

وی توجه بازار و بازارسازی برای محصولات دانش بنیان و استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر در عرصه های علمی و فناوری کشور را دیگر دغدغه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و ادامه داد: با راهکاری اندیشه شده خوشبختانه دروازه ورود و استفاده از تجارت در عرصه بین المللی فراهم شده است.

قادری فر با اشاره به این که اکنون روابط در حوزه ارتباطات بین المللی تسهیل شده است، گفت: امیدواریم با فضای همدلی و هم افزایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه سیاست گذاری کشور به وجود آمده بتوانیم در جهت شکوفایی علمی کشور گام های مثبت تری برداریم.

نشست دو روزه هم اندیشی ترویج فرهنگ جهادی علمی با حضور 30 تن از استادان دانشگاه و نخبگان علمی کشور صبح امروز در سالن هتل سالار دره ساری آغاز به کار کرد.

جهاد مستر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان، بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم انداز و شکوفایی علمی حاکمیت مبانی، ارزش ها، اخلاق و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و تحقق دانشگاه اسلامی از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست دو روزه است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا