فرصت دو ماهه برای به روزرسانی رایگان به ویندوز 10

مایکروسافت با عرضه کردن ویندوز 10 توانست تا بسیاری از معادلات موجود در بازار سیستم‌های عامل دسکتاپ را تغییر بدهد و یکی از ارکان این تغییر و پذیرش چشمگیر ویندوز 10، سیستم به‌روزرسانی رایگان ویندوزهای قدیمی‌تر به این نسخه بود. این سیستم رایگان بارها تا مرز انقضا پیش رفت و قرار بود تا در ماه‌های پایانی سال 2016 میلادی شاهد پایان یافتن این به‌روزرسانی رایگان باشیم ولی مایکروسافت با تمدید این تاریخ، شرایط را برای کاربران آسان‌تر کرد. این تاریخ چندین بار تمدید شد تا این‌که شاهد این هستیم که در پایان سال 2017 میلادی همچنان این به‌روزرسانی برای کاربران ممکن است ولی مسئولان مایکروسافت اعلام کرده‌اند که این دوران سرانجام به پایان خود رسیده است.

بر اساس اعلان رسمی مایکروسافت، تاریخ 31 دسامبر سال جاری میلادی به‌عنوان آخرین روز فعال بودن امکان به‌روزرسانی یادشده تعیین‌شده است. به‌این‌ترتیب تا اواسط دی‌ماه وقت دارید تا به‌صورت رایگان به آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت مهاجرت کنید. البته برای این کار باید یکی از نسخه‌های اصل ویندوز 8، ویندوز 8.1  و ویندوز 7 را در اختیار داشته باشید.

به‌این‌ترتیب و با توجه به مدت‌زمان طولانی‌ای که از عرضه ویندوز 10 می‌گذرد، این موضوع نمی‌تواند تاثیر منفی بزرگی ببر روی پذیرش آن داشته باشد. شایان‌ذکر است که این اقدام مایکروسافت، نخستین باری بود که  این شرکت مرزهای مالی بین سیستم‌های عامل خود را برداشته و به کاربران اجازه می‌داد تا بدون دغدغه از آخرین نسخه سیستم‌عامل این شرکت بهره ببرند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا