حسگرهای تلفن جان کاربران را نجات می‌دهند

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایرنا، این محققان نرم‌افزاری را توسعه دادند که قادر است از طریق ادغام فناوری GPS و اطلاعات مربوط به شدت سیگنال‌ها و فشار جو که با استفاده از فشارسنج درونی گوشی‌های هوشمند اندازه‌گیری می‌شود، موقعیت مکانی شخص تماس گیرنده و ارتفاعی که شخص در آن قرار دارد را به دقت محاسبه کند. 

برای این منظور ابتدا موقعیت دقیق شخص با استفاده از فناوری GPS مشخص شده و معلوم می‌گردد که شخص درون ساختمان یا بیرون آن است. سپس با استفاده از فشارسنجی که در بسیاری از گوشی‌های امروزی وجود دارد، ارتفاع شخص از سطح دریا محاسبه می‌شود، اما این محاسبات نشان دهنده طبقه ساختمان نیست؛ زیرا ارتفاع طبقات هر ساختمان ممکن است با سایر ساختمان‌ها متفاوت باشد. 
برای حل این مشکل محققان از داوطلبانی کمک گرفتند که به طبقات مختلف ساختمان‌های شهر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را گردآوری می‌کردند. بدین ترتیب با دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات محققان توانستند ارتفاع هریک از طبقات ساختمان‌ها را به طور دقیق محاسبه کنند. این نرم‌افزار که Sensory نام دارد، به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته است.
مهمترین کاربرد این فناوری در شناسایی اشخاصی است که در زمان‌های اضطراری با پلیس، فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی و سایر سازمان‌های متولی اقدامات فوری تماس می‌گیرند و قادر به اعلام موقعیت خود نیستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا