گزارش تصویری از بزرگترین باغ وحش جهان

  برای تصور کردن اهمیت این باغ وحش که گفته می شود  ، بزرگترین  باغ وحش دنیا است ،  تنها کافی است تا اعلام کنیم بیش از چهارده هزار حیوان مختلف در آن زندگی کرده و سالانه بیش از سه  میلیون گردشگر به دیدن آن می روند .

این باغ وحش در کنار دارا بودن این عنوان ، همچنین صاحب یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا بوده  و بازدید از آن امکان انجام یک مطالعه کامل بر زندگی حیوانات خشکی و آبزی را برای هر بازدید کننده ای فراهم می کند . این باغ وحش که امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر برلین محسوب می شود در سال 1841 تاسیس شده و در کنار وجود حیوانات و آکواریوم ، این باغ وحش به دلیل دارا بودن مجسمه های فیل که از نظر معماری دارای اهمیت و شهرت زیادی هستند نیز در سطح دنیا شناخته شده است .

بر اساس آمارهای رسمی ، باغ وحش برلین بیشترین تعداد گونه های جانوری را در بین باغ وحش های جهان به خود اختصاص داده است و این جانوران در مساحتی به وسعت 34 هکتار در زیستگاه هایی نسبتا مشابه با سرزمین های اصلی خود سکنی داده شده اند . این باغ وحش را می توان یکی از اصلی ترین مراکر پژوهشی در باره گونه های حیوانات و مطالعه بر عملکرد و تولید مثل آن ها دانست . آزمایشگاه ها و درمانگاه های پیشرفته این باغ وحش با بهره گیری از دامپزشکان و متخصصان ژنتیک حیوانی ، در تلاش برای حفظ برخی از نمونه های جانوری در خطر انقراض است .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا