در کهنسالی از عصا استفاده نکنید

بر اساس یک مطالعه جدید ، بیشتر افراد کهنسال در کشور آمریکا ، علاقه زیادی به استفاده از ابزارهای کمکی مانند عصا ، واکر و صندلی های چرخ دار دارند . پژوهشگران در این رابطه هشدار دادند که استفاده از این ابزارهای کمکی به تدریج سبب کاهش قدرت تحرک و قابلیت های بدن شده و منجر به از کار افتادگی زودهنگام  کهنسالان  می شود .

بر اساس نتایج این پژوهش ها که در دانشگاه ورمونت University of Vermont انجام شده است ، مشخص شد که افراد کهنسالی که از وسایل کمکی جهت حرکت خود استفاده می کنند گرایش کمتری به تحرک داشته و به تدریج با بیشتر شدن ترس آن ها از افتادن و سقوط به زمین ، این میزان تحرک کمتر و کمتر خواهد شد .

در این مطالعات همچنین اعلام شد که در سال 2011 ، در حدود یک چهارم افراد 65 ساله یا پیرتر از ابزار های کمکی استفاده می کرده و در این میان ، یک سوم این افراد از دستگاه های ترکیبی و یا بیش از یک وسیله کمکی برای حرکت بهره می بردند .  به گفته پژوهشگران در سال های اخیر میل به استفاده از وسایل کمکی جهت راه رفتن در بین افراد کهنسال در رده های سنی فوق افزایش یافته و بسیاری از افراد این گروه سنی از بیش از یک وسیله کمکی مانند عصا و واکر استفاده می کنند .

در همین زمینه دکتر نانسی گل Nancy Gell متخصص فیزیوتراپی و سرپرست این تیم پژوهشی در دانشگاه ورمونت اعلام کرد : " فعال ماندن یک جزء کلیدی برای  کسب سلامتی  و حفظ تحرک و عملکرد محسوب می شود . این بسیار مهم است که افراد کهنسال از ابزارهای کمکی مناسبی استفاده کنند که واقعا به آن ها نیاز داشته و امکان تحرک بدون داشتن این ابزارها برایشان وجود ندارد . بهتر است این افراد تلاش کنند که تحرک بدنی خود را حفظ کرده و در عین حال به  گونه ای امن و مطمئن این حرکات را انجام دهند . "

لازم به توضیح است که شرح کامل این پزوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در شماره آینده مجله علمی American Geriatrics Society منتشر خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا