ابعادی جدید از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس جمهور آمریکا برای تمام جهان یک شوک بزرگ بود. پس از مدتی اطلاعات مربوط به دست داشتن روس‌ها در نتایج انتخابات منتشر شد و در مرکز این اقدام‌ها نیز شبکه اجتماعی فیس‌بوک قرار داشت. در این میان هرروز اطلاعاتی جدید درباره شرایط این دخالت منتشر می‌شود. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که تنها جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر با تبلیغات روس‌ها روبرو شده‌اند ولی اطلاعات جدید، این رقم را 126 میلیون نفر اعلام کرده است.

این جمعیت تقریبا نیمی از تمامی کاربران فیس‌بوک در کشور آمریکا هستند. به‌این‌ترتیب با توجه به این‌که بیش از 80 هزار تبلیغ مربوط به انتخابات توسط روس‌ها در فیس‌بوک قرار داده شده است، می‌توان تاثیر شگرف آن بر نتیجه انتخابات را درک کرد. البته فیس‌بوک اقدام‌های زیادی در راستای مبارزه با این روند انجام داده است. این شرکت که شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در اختیار دارد، تعداد 170 حساب کاربری مرتبط به روسیه را در این شبکه اجتماعی مسدود کرده است. همچنین تعداد 120 هزار پست مربوط به این موضوع نیز از روی این شبکه اجتماعی پاک شدند.

عمق فاجعه را وقتی می‌توان درک کرد که بدانید در بازه زمانی بین سال‌های 2015 تا 2017 شاهد این هستیم که تعداد 11 تریلیون پست مرتبط به انتخابات آمریکا از سوی منابع روس منتشر شده است. به‌این‌ترتیب این‌که 126 میلیون نفر با این اطلاعات روبرو شده‌اند، می‌تواند بعد جدیدی در رسوایی انتخاباتی آمریکا ایجاد کرده است.

فیس‌بوک در راه یافتن اسناد مربوط به دست داشتن روسیه در انتخاب ترامپ تنها نیست و گوگل و توییتر نیز در حال تلاش برای یافتن اطلاعات مربوط به این ماجرا و کشف حقیقت هستند. به‌این‌ترتیب ممکن است که درصورتی‌که اسناد کافی دراین‌باره کشف شوند، سنای آمریکا برای بررسی شرایط این انتخابات، دست‌به‌کار شود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا