ورود بوئینگ به عرصه گردشگری فضائی

سینا پرس : موضوع گردشگری فضائی رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی شرکت های فضائی در سراسر دنیا شده است . در همین زمینه شرکت خصوصی SpaceX با همکاری شرکت معتبر بوئینگ روز گذشته طی یک بیانیه رسمی مشترک ، اعلام کردند که در نظر دارند نخستین گروه از مسافران و گردشگران فضائی را تا سال 2017 به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کنند .

بر این اساس و بنا بر اعلام نماینده رسمی این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی بر گذار شده در شهر هوستون از ایالت تگزاس ، قیمت هر صندلی این پرواز تا مدار زمین از خاک آمریکا 58 میلیون دلار اعلام شده است .

گفتنی است پیش از این پروازهای به مقصد ایستگاه فضائی بین المللی از خاک روسیه و از طریق سازمان فضائی این کشور انجام شده و قیمت تمام شده هر سفر هفتاد و یک میلیون دلار اعلام شده بود .

Gwynne Shotwell  مدیر شرکت فضائی اسپیس ایکس در این رابطه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین داری که با همکاری این شرکت و کمپانی بوئینگ طراحی شده است ، قادر به حمل چهار فضانورد و مقادیر زیادی تجهیزات است ، در حالی که سفینه مورد استفاده قرار گرفته توسط روسیه که از نوع فضاپیماهای Soyuz است ، تنها قادر به حمل سه نفر بوده که یکی از آن ها ، مسئول هدایت سفینه است .

از سوی دیگر سخنگوی شرکت فضائی اسپیس ایکس متعهد شد که در آینده ای نزدیک ، پنج گردشگر فضائی را به ایستگاه فضائی بین المللی منتقل کند . بر اساس اخبار منتشر شده در این زمینه ، فضاپیماهای جدید طراحی شده توسط این دو شرکت آمریکائی دارای سیستم ناوبری مبتنی بر  ربات های  کامپیوتری است و نیازی به حضور نیروی انسانی برای هدایت و کنترل آن وجود ندارد . در این فضا پیما دو سیستم  ربات کامپیوتری مجزا مسئولیت هدایت فضاپیما را بر عهده دارند که اگر یکی از آن ها به دلیل مشکلات فنی یا هر دلیل دیگر از کار افتاد ، ربات دوم به عنوان نیروی جایگزین ، هدایت فضا پیما را بر عهده بگیرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا