گام بلند اسپانیا برای نورپردازی هوشمند در خیابانها

سیناپرس: کمبود انرژی از یک سو و طراحی و عرضه انواع لامپ های کم مصرف ال.ای.دی سبب شده بسیاری از کشورها به استفاده گسترده از شیوه های جدید و کم مصرف تر انرژی روی آوردند. در این میان، اقدام مادرید در این مسیر را می توان بزرگ ترین طرح در میان شهرهای بزرگ دنیا به حساب آورد.

شهرداری مادرید قصد دارد با همکاری شرکت فیلیپس، 225 هزار لامپ موجود در خیابان های این شهر را با لامپ های کم مصرف تر جایگزین کند. در این میان قرار است 84 هزار لامپ ال.ای.دی نصب شود و باقی لامپ ها نیز از نوع کم مصرف غیر ال.ای.دی خواهد بود. مسئولین شهری پس از این برنامه گسترده جایگزینی می توانند با استفاده از سامانه فعلی به کنترل این لامپ ها بپردازند.

این اقدام در نهایت به کاهش 44 درصدی میزان انرژی الکتریکی مصرفی توسط سیستم نورپردازی شهری انجامیده و می تواند تا حد قابل توجهی از هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز بکاهد. در واقع کاهش مصرف انرژی و نیز عمر زیادتر این لامپ های جدید، عامل کاهش هزینه های سیستم نورپردازی شهری هستند.

پیش از این شهر بوئینس آیرس در آرژانتین اقدام به جایگزینی 91 هزار لامپ ال.ای.دی متصل به اینترنت به جای لامپ های قدیمی خود کرده بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا