جامعه علمی نابغه بزرگی را از دست داد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،استاد راهنمای مرحوم دکتر امیریان در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی،با اشاره به فعالیت‌های علمی این استاد درگذشته دانشگاه، از تالیف سه کتاب در حوزه GIS به زبان انگلیسی توسط وی خبرداد و گفت: جامعه علمی امروز نابغه بزرگ و پرتلاشی نظیر دکتر پوریا امیریان را از دست داد.

دکتر علی اصغر آل شیخ با اعلام این مطلب شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم دکتر پوریا امیریان از دانش آموختگان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی را بی نظیر توصیف کرد و گفت:  او در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شاگرد اول دانشگاه و یکی از نوابغ رشتهGIS  (سیستم‌های اطلاعاتی مکان ) بود و از دانشجویان بسیار پر  تلاش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به شمار می‌رفت. به طوری که در رشته خود سه کتاب به زبان انگلیسی تالیف و منتشر نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: استعداد فوق‌العاده مرحوم امیریان در دانشگاه خواجه نصیر زبانزد بود و او از جمله افرادی به شمار می‌رفت که در دوره تحصیل و بعد از تحصیل همواره از ارائه کمک و مشاوره‌های علمی و آموزشی به دانشجویان دریغ نمی‌کرد و حتی وقتی که خارج از ایران بود نیز همواره به دانشجویان ارتباط داشت و سعی می‌کرد تا جایی که امکان دارد  در زمینه‌های مختلف علمی به آنها کمک کند.

استاد راهنمای دکتر امیریان در دانشگاه خواجه نصیر خاطر نشان کرد: متاسفانه حدود چهار سال پیش ایشان به دلیل بیماری تومور مغزی و جراحی آن توسط پرفسور سمیعی کشور را ترک کرد چرا که باید برای دسترس به پزشک خود در نزدیک‌ترین محل زندگی سکونت می کرد، دراین مدت نیز به عنوان محقق در سازمان نقشه برداری انگلستان مشغول به کار شد و در دانشگاه‌های این کشور و همچنین دانشگاه آکسفورد تدریس می‌کرد.

دکتر آل شیخ یادآور شد: ارتباط دکتر امیریان بعد از خروج از کشور به هیچ عنوان با دانشجویان و دانشگاه قطع نشد و من همواره با او و همسرش از طریق ایمیل در تماس بودم که متاسفانه بیماری امکان استفاده از نابغه‌ها و استعدادهای درخشان نظیر دکتر امیریان را از جامعه علمی ایران و حتی جهان گرفت.

دکتر پوریا امیریان از دانش آموخته دانشگاه خواجه نصیرطوسی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و از مدرسان دانشگاه آکسفورد روز گذشته دوم آبان ماه جاری در بیمارستانی در آکسفورد درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا