ساخت اولین خانه در اروپا با چاپگر سه بعدی

این سازه از زیست پلاستیک سنگینی مبتنی بر روغن گیاهی ساخته شده که با میکرو فیبرها تقویت شده است. محققان معتقدند این مواد سازگار با محیط زیست بوده و هیچ گونه زباله ای تولید نخواهد کرد. این پروژه فقط معطوف به ساختن یک خانه نیست؛ بلکه با نیم نگاهی به آینده، نشان دهنده دورنمایی پیشگام است از آنچه صنعت ساخت و ساز به صورت پایدار می تواند ارائه کند.

هانس ورمولن، یکی از بنیانگذاران پروژه و عضو موسسه داس آرشیتکت می گوید: نیازی نیست که هر چیزی در این سازه، دوار یا منحنی بوده یا شکل عجیب و غریبی داشته باشد. ما اکنون به فناوری جدیدی برای ساخت دیوارهای سازه دست پیدا کرده ایم که تمام ملزومات مانند سیستم آبرسانی، عایق بندی و استحکام را به شیوه ای کاملا هوشمند یکپارچه سازی کرده است. در نتیجه ما می توانیم مواد لازم برای ساخت خانه را کاهش دهیم و سازه ای هوشمندتر بنا کنیم. برای مثال یک ایده این است که حمل و نقل این فناوری را به کشورهای مختلف آسان تر کنیم تا اگر ساکنان خانه ای تصمیم به جابه جایی داشتند، بتوانند بخش های مختلف خانه را از هم جدا کرده و دوباره در محل دیگری آنها را سر هم کنند.

در حال حاضر واکنش صنعت ساخت و ساز به این مقوله کمی محافظه کارانه است، اما دیجیتال شدن ساخت و ساز می تواند این صنعت را به یک صنعت کاملا چابک تبدیل کند. به این ترتیب می توانید به صورت آنلاین ایده های خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید و سپس آن را به دستگاه سازنده ارسال کنید. مونتاژ و سر هم بندی قطعات یک خانه مانند ساخت یک پازل بزرگ است. محققان انتظار دارند کار احداث خانه ساخته شده در شهر آمستردام از طریق پرینت سه بعدی تا سال 2017 به پایان برسد. بازدید از این خانه هم اکنون برای عموم آزاد است. این طرح پژوهشی فراتر از یک سرمایه گذاری ساختمانی بوده و محققان امیدوارند مالکان خانه ها این فرصت را داشته باشند تا بتوانند خانه های خود را با کمترین هزینه برای محیط زیست و با استفاده از مواد موجود در منابع محلی به صورت سفارشی بسازند.

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا