ماشین خودران جنرال موتورز به خیابان های نیویورک می‌آید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،رانندگان در شهر نیویورک ممکن است به زودی از خودشان این سوال را بپرسند: حالا که ماشین مقابل من یک ماشین خودران است آیا بوق زدن فایده ای دارد؟

مراحل آزمایشی ماشین خودران جنرال موتورز (GM) با نام CHEVY BOLT در حال اتمام است و به زودی با اصلاح نقاط ضعف، این اتومبیل خودران سطح ۴ در خیابان های شلوغ منهتن (از بخش‌های پنج‌گانه شهر نیویورک) تردد خواهد کرد.

اندرو کومو، استاندار نیویورک روز سه شنبه (۱۷ اکتبر) اعلام کرد که GM برای مجوز شروع تحقیقات در اوایل سال ۲۰۱۸ درخواست داده است. کومو گفت: خودروهای خودران یک صنعت در حال ظهور است که می تواند آینده بزرگی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی است که اقتصاد ما را حرکت می دهد و ما برای پیشرفت باید به انجام این آزمایش ها کمک کنیم.

جنرال موتورز و کروز (یکی از شرکت های زیرمجموعه GM) در حال مهیا کردن شرایط لازم برای این آزمایش و نقشه برداری خیابان ها در یکی از منطقه های منهتن هستند. مدیر این پروژه تایید کرد که همراه تمام ماشین های خودران در این آزمایش، یک مهندس در صندلی راننده برای نظارت بر رفتار خودرو و ارزیابی عملکرد آن و فرد دیگری برای کمک در صندلی کناری وجود خواهند داشت.

کروز در حال حاضر تست های CHEVY BOLT را در سان فرانسیسکو، دیترویت و آریزونا به پایان رسانده و بر این باور است که ماشین خودران جنرال موتورز باید در خیابان های شلوغ منهتن هم مورد سنجش قرار گیرد.

اگر ماشین خودران جنرال موتورز بتواند از خیابانهای شلوغ منهتن که شامل گره های ترافیکی و رفتار غیر قابل پیش بینی برخی رانندگان، موتورسیکلت ها، دوچرخه سواران، اسکیت سواران و عابران پیاده است، سربلند بیرون بیاید، باید گفت که می تواند در هر جای دیگری هم با موفقیت تردد کند.

این تجربه مطمئنا محکی جدی برای الگوریتم های کروز است و این تیم می تواند اطلاعات زیادی را برای بهبود فناوری خود بدست بیاورد.

خودروی CHEVY BOLT چهل سنسور و ده‌ها دوربین دارد و رادار مخصوصی به طور دائم ترافیک را چک می‌کند. سنسور LIDAR بالای خودرو نصب شده تا نقشه ۳ بعدی از هر چه می‌بیند را به صورت آنلاین تهیه کرده و برای آنالیز به رایانه مرکزی بفرستد.

همچنین از طریق مانیتور ۱۰٫۲ اینچی شما قادرید خودرو و اطراف آن را از بالا (اگر با سرعت پایین رانندگی کنید) ببینید. در ازای هر بار شارژ نیز می توان ۲۳۸ مایل با این اتومبیل رانندگی کرد.

جنرال موتورز در مورد برنامه های بلندمدت خود در خصوص فناوری ماشین های خودران، سرمایه گذاری بسیاری کرده است که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در Lyft اشاره کرد. این سرمایه گذاری که سال گذشته انجام شد برای توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای خودران صورت گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا