سمینار بهبود فرآیند ساخت مواد و تجهیزات برگزار شد

 دکترعلیرضا خدابنده رئیس دانشکده مهندسی مواد این واحد، هدف این سمینار را آشنایی دانشجویان مهندسی مواد با زمینه های علمی و صنعتی نوین مواد در ایران و جهان عنوان کرد و گفت: این نشست ها با حضور اساتید نامی که آشنایی لازم با صنایع و علم نوین در دنیا دارند، برگزار می شود که کمک شایانی به ارتقای علمی دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در بدو ورود به دانشگاه با زمینه های تحقیقاتی، علمی و بازار کاری که پس از فارغ التحصیلی در انتظار آنهاست آشنا شوند و مسیر پیش روی خود را به درستی و روشنی برگزینند.دکتر محمد جهازی، عضو هیئت علمی دانشگاه ETS کانادا در این نشست به اهمیت فعالیتهای مهندسان مواد در دنیا اشاره کرد و گفت: در حوزه های صنعتی، حمل و نقل، تولید انرژی، برق، توربین ها، تولید نفت، صنعت چوب، صنعت دارو و درمان و … احساس نیاز به مواد و فناوری های نوین هر روزه حس می شود .

به گفته وی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیار ها در صنعت، قیمت مواد است و به همین منظور مهندسان مواد باید سعی کنند موادی با قیمت مناسب، کارایی بالا و متناسب با آخرین متدهای روز دنیا با کنترل مناسب فرایند ساخت، تحویل بازار دهند. در این سمینار به صورت تخصصی به بهبود فرآیند ساخت مواد و تجهیزات آن پرداخته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا