برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت در آبان ماه امسال

دکتر محسن فاتح، دبیر اجرایی کنگره زخم و ترمیم بافت امروز، 30 مهرماه در نشست خبری اظهار کرد:‌ در کنگره امسال به صورت ویژه بخش دانشجویی را تقویت کردیم و پنل‌هایی را برای این بخش در نظر گرفتیم.

وی افزود:‌ همچنین بخشی را برای انتخاب ایده‌های برتر دانشجویی و اهدای جوایزی در خصوص این ایده‌ها در نظر گرفته‌ایم.فاتح با بیان اینکه هفت جلسه علمی برگزار می‌کنیم که  در این جلسات محققان رشته‌های مرتبط به تبادل نظر خواهند پرداخت، ادامه داد: برای این حوزه از طرف وزارت بهداشت امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است. همچنین بخش نمایشگاهی کنگره نیز با حضور بیش از 30 شرکت ارائه‌دهنده خدمات ترمیم زخم و بافت فعال‌تر از سال گذشته برپا خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره زخم و ترمیم بافت اظهار کرد: کارگاه‌های تخصصی برای معرفی زخم‌پوش‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای ترمیم زخم برگزار خواهیم کرد که با توجه به رویکرد دانشجویی کنگره، کارگاه‌هایی برای ارتقای دانش دانشجویان تدارک دیده‌ایم.

فاتح تصریح کرد:‌ به طور کلی سه کارگاه تخصصی شامل روش‌های درمانی کمکی در ترمیم زخم، وکیوم تراپی و روش تدوین مطالعات (پژوهشی) برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست ، سیامک بشر دوست، جانشین دبیر علمی در بخش علوم بالینی با بیان اینکه امسال با دید چند جانبه بخش بالینی این کنگره را برگزار خواهیم کرد، گفت: دو فاکتور برجسته کنگره در بخش بالینی شامل ایجاد ارتباط تنگانگ با بخش علوم پایه (چگونگی استفاده از اطلاعات علوم پایه برای انجام مطالعات انسانی جهت بهبود تسهیل روش‌های درمانی) یا بیان روش‌ها و درمان‌های مبتنی بر شواهد است.

وی تصریح کرد: در واقع محققان در پی این هستند که بتوانند بهترین تصمیم را برای درمان بیماران با کمترین هزینه، کمترین صدمات جانبی به بیمار و بالاترین کیفیت اخذ کنند.

بشر دوست ادامه داد:‌ همچنین در این کنگره بخش اخلاق پزشکی را به صورت جدی مورد توجه قرار داده‌ایم، به گونه‌ای که سعی داریم این بخش برای سایر محققان بازآموزش شود و اطلاعات جدیدی برای دانشجویان مخابره کند.

جانشین دبیر علمی در بخش علوم بالینی افزود: درمان‌های طب سنتی نیز در این کنگره مورد توجه قرار خواهند گرفت و برجسته‌ترین اساتید طب سنتی جهت ارائه درمان‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی در این کنگره حضور خواهند یافت.

چهارمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت سه تا پنج آبان ماه در بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا