برگزاری موفق مناظرات دانشجویی پاسخ به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است

به گزارش سیناپرس، روح‌الله استاک در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در خصوص هر جامعه‌ای و قضاوت و سنجش میزان توسعه یافتگی آن به وضعیت آموزش عالی و دانشگاه‌های آن برمی‌گردد و  دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هر جامعه‌ای، نماد بالاترین سطح علم و فرهنگ به عنوان بستر اصلی توسعه هستند.

وی تصریح کرد: براساس همین اهمیت بود که امام خمینی بارها بر اهمیت کارکرد دانشگاه‌ها تاکید داشتند و در همین زمینه می فرمودند که "دانشگاه در راس امور است و تقدیر یک کشور و مقدرات کشور بسته به وجود آن است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: گفتمان‌سازی جهت احیاء هویت تمدنی اسلامی-ایرانی و پیشرفت و توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی که مطالبه اصلی رهبری معظم انقلاب است مستلزم توجه متوازن و همه جانبه به ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و تربیت انسان‌های کارآمد، خلاق، مهذب و منتقد خواهد بود که جهت رسیدن به این مهم، آموزش عالی کشور نقش پیشران و موتور محرکه را برعهده دارد.

استاک تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم برای فضای مناسب جهت تمرین گفتگو و تضارب آراء و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است تا جایی که فقدان برخی بسترها موجب گلایه مقام معظم رهبری در خصوص اجرا نشدن درست کرسی‌های آزاداندیشی شد.

وی با اشاره به برگزاری موفق مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در مراحل استانی و منطقه‌ای اقدامات جهاد دانشگاهی در کشور و خصوصا استان ایلام کاری بسیار مهم و شایسته تقدیر است که امیدواریم با توجه به شیوه نامه جدید وزارت بهداشت و اهتمام و تاکید دکتر فراهانی معاون فرهنگی وزیر بهداشت بتوانیم در سال جدید تحصیلی شاهد همکاری نزدیک بین دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جهاددانشگاهی در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی و مسابقات مناظره و سایر حوزه های فرهنگی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا