شوک الکتریکی مغز بهره هوشی را پایین می آورد

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی نیوساینس، تحریک یا شوک الکتریکی مغز برای افزایش قدرت مغز در گذشته بسیار پرطرفدار بود.در این رویه با استفاده از پالس ملایم برق، فعالیت سلول های عصبی مغز را افزایش می دهد. این پالس ها موجب تقویت جریان الکتریکی طبیعی کوچکی می شود که وظیفه انتقال علائم به نرون را بر عهده دارد.

الکترودها بسته به مناطقی از مغز که باید تحریک شود و اثرات دلخواهی که باید داشته باشند، به بخش های مختلف سر متصل می شوند.سپس یک جریان الکتریکی با شدت کم بین دو الکترود می گذرد؛ عبور این جریان الکتریکی منطقه ای از مغز را که نزدیک کاتد است، مهار و منطقه از مغز که نزدیک به آند است را تحریک می کند.

اما محققان دانشگاه کارولینای شمالی در مطالعه ای متوجه شدند که این رویه که به تحریک الکتریکی مغز معروف است کارایی ندارد.آنها هشدار می دهند که شایع ترین نوع این درمان در حال حاضر اثر مضر قابل توجهی بر بهره هوشی دارد.
نتایج این مطالعه که در مجله Behavioural Brain Research منتشر شده است، همچنین نشان می دهد که تحریک الکتریکی مغز به قدرت ادراکی افراد نیز آسیب می زند. بر اساس نتایج این مطالعه، برخی از پیچیده ترین وظایف مغز که در این خصوص قدرت ادراکی است را نمی توان با یک جریان الکتریکی ثابت تقویت کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا