با این دوچرخه روی آب حرکت کنید!

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،می‌توان گفت که معادل آبی خودرو، قایق موتوری یا معادل آبی موتور سیکلت، جت اسکی است. اما معادل دوچرخه برای حرکت روی آب چه وسیله‌ای داریم؟

این همان چیزی است که در سال 2010 از ذهن "گای هاوارد ویلیس" مخترع نیوزلندی گذشت. زمانی که فکر ساخت "Manta5" به سرش افتاد.

Manta5 دارای قاب آلومینیومی، دو فیبر کربن هیدروفویلی که امکان روی آب ماندن را فراهم می‌کنند و یک موتور برقی 400 وات است که نیروی پدال زدن راکب را افزایش می‌دهد تا پروانه را بچرخاند.

با وجود اینکه این دوچرخه آبی پوششی در زیر خود ندارد، اما ماژول‌های شناوری دارد که در هنگام توقف، دوچرخه را شناور نگه می‌دارد. علاوه بر این می‌توان با Manta5 به عقب هم حرکت کرد.

وزن آن حدود 20 کیلوگرم (44 پوند) و برای حمل در پشت خودرو مناسب است. این دوچرخه برای افرادی با وزن بین 70 تا 100 کیلوگرم طراحی شده است و می‌تواند در هر دو نوع آب شیرین و شور مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که در دوچرخه‌های برقی، سواران می‌توانند به دلخواه میزان کمک موتور الکتریکی را تنظیم کنند، در این دوچرخه آبی نیز این امکان وجود دارد.

نسخه فعلی می‌تواند به طور متوسط حدود یک ساعت در هر بار شارژ باتری، عملکرد داشته باشد و به سرعت حداکثر 15 تا 20 کیلومتر بر ساعت (9 تا 12 مایل بر ساعت) می‌رسد.

تصمیم برای تولید محدود نسخه "Hydrofoiler XE-1" که در تصویر زیر می‌بینید، برای سریعتر شدن این وسیله گرفته شده است.

"XE-1" باید در اواسط ماه نوامبر برای اولین بار معرفی شود و سپس برای پیش فروش در نیوزلند در اواخر امسال یا اوایل سال آینده آماده شود. تحویل برای اواخر سال 2018 تخمین زده می‌شود.

قیمت آن هنوز تعیین نشده است، اگرچه گزارش شده که تقریبا هم قیمت کالاهای ورزشی آبی دیگر خواهد بود.

"هاوارد ویلیس" می‌گوید: من این دوچرخه را فراتر از یک محصول تفریحی می‌بینم. من می‌خواهم این محصول ورزشی و رقابتی باشد. اگر رقابتی شود، یک روز ممکن است در بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار گیرد. من می‌دانم که ممکن است کمی طول بکشد تا بتوانم آن روز را ببینم. شاید خیلی جاه‌طلب هستم، اما من همیشه دنبال رؤیا هستم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا