کتاب استاد دانشگاه تهران توسط یک انتشارات بین‌المللی چاپ شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی به قلم امید بزرگ‌حداد عضو هیات علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و عضو یک درصد دانشمندان برتر جهان، محمد سلگی دانش‌آموخته و پژوهشگر نمونه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و با همکاری پروفسور هوگو لوئایسیگا استاد دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا آمریکا و عضو جامعه مهندسین عمران آمریکا، نگارش یافته و توسط انتشارات بین‌المللی جان ویلی به چاپ رسیده است.

این کتاب مبانی و چگونگی مدل‌سازی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی را با استفاده از یک روش نظام‌مند و منحصر به فرد، تشریح کرده و کاربرد الگوریتم‌های مذکور را در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی کشاورزی، عمران، برق، مکانیک و غیره مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

فصل اول کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی، مبانی بهینه‌سازی و کاربرد آن در مسائل مختلف مهندسی را تشریح می کند.

فصل دوم کتاب به تشریح مبانی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی و ارتباط آنها با مسائل گوناگون مهندسی، می‌پردازد.

فصول ۳ تا ۲۲ کتاب نیز در هر فصل به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین الگوریتم‌های فراکاوشی و تکاملی اختصاص داده شده است، به طوری که مبانی کاربرد و مدل‌سازی الگوریتم را بحث و تشریح می کند و هر فصل با ارائه یک راهنما برای کد نویسی الگوریتم مربوطه به پایان می‌رسد.

این کتاب برای استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان، مدرسان و مهندسان با علاقه‌مندی در زمینه بهینه‌سازی مهندسی تهیه شده است.

ساختار و محتوای کتاب به نحوی است که نیاز طیف وسیعی از خوانندگان، از مبتدیان تا متخصصان که در جستجوی یک ارائه کامل، شفاف و نظام‌مند از الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی هستند را پاسخ می‌دهد.

امید بزرگ‌حداد عضو هیات علمی گروه مهندسی آبیاری و آبادانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با چاپ بیش از ۲۵۰ کتاب و مقاله توسط ناشران معتبر بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوع توسعه و کاربرد روش‌های بهینه‌سازی و هوش مصنوعی از جمله متخصصان در این زمینه تحقیقاتی است.