کتاب استاد دانشگاه تهران توسط یک انتشارات بین‌المللی چاپ شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی به قلم امید بزرگ‌حداد عضو هیات علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و عضو یک درصد دانشمندان برتر جهان، محمد سلگی دانش‌آموخته و پژوهشگر نمونه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و با همکاری پروفسور هوگو لوئایسیگا استاد دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا آمریکا و عضو جامعه مهندسین عمران آمریکا، نگارش یافته و توسط انتشارات بین‌المللی جان ویلی به چاپ رسیده است.

این کتاب مبانی و چگونگی مدل‌سازی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی را با استفاده از یک روش نظام‌مند و منحصر به فرد، تشریح کرده و کاربرد الگوریتم‌های مذکور را در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی کشاورزی، عمران، برق، مکانیک و غیره مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

فصل اول کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی، مبانی بهینه‌سازی و کاربرد آن در مسائل مختلف مهندسی را تشریح می کند.

فصل دوم کتاب به تشریح مبانی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی و ارتباط آنها با مسائل گوناگون مهندسی، می‌پردازد.

فصول ۳ تا ۲۲ کتاب نیز در هر فصل به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین الگوریتم‌های فراکاوشی و تکاملی اختصاص داده شده است، به طوری که مبانی کاربرد و مدل‌سازی الگوریتم را بحث و تشریح می کند و هر فصل با ارائه یک راهنما برای کد نویسی الگوریتم مربوطه به پایان می‌رسد.

این کتاب برای استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان، مدرسان و مهندسان با علاقه‌مندی در زمینه بهینه‌سازی مهندسی تهیه شده است.

ساختار و محتوای کتاب به نحوی است که نیاز طیف وسیعی از خوانندگان، از مبتدیان تا متخصصان که در جستجوی یک ارائه کامل، شفاف و نظام‌مند از الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی هستند را پاسخ می‌دهد.

امید بزرگ‌حداد عضو هیات علمی گروه مهندسی آبیاری و آبادانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با چاپ بیش از ۲۵۰ کتاب و مقاله توسط ناشران معتبر بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوع توسعه و کاربرد روش‌های بهینه‌سازی و هوش مصنوعی از جمله متخصصان در این زمینه تحقیقاتی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا