ماشین‌حساب سلامتی ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا،این ابزار که در واقع نرم‌افزاری برای مدل‌سازی وضعیت سلامت افراد است، به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته است. در این ابزار، مدت زندگی با کیفیت و سالم، تحت عنوان «امید به زندگی سالم» شناخته می‌شود.
در مقابل ابتلا به وضعیت پایداری که منجر به ناتوانی دائمی شود، تحت عنوان «احتمال زندگی ناسالم» مورد توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه طول عمر هر شخص حاصل جمع این دو معیار است.
جنسیت و سن دو عامل مهم هستند که ارتباطی به نحوه زندگی ندارند؛ اما روی میزان سلامت زندگی تاثیر می‌گذارند. در مجموع از یک طرف امید به زندگی سالم در زنان بیشتر است و از طرف دیگر با افزایش سن، امید به زندگی سالم کاهش می‌یابد. سایر عواملی که در این مدل‌سازی مورد توجه قرار گرفته است شامل میزان تحصیلات، میزان درآمد، ارزیابی شخصی افراد از وضعیت سلامت، میزان مصرف الکل، مصرف سیگار و بیماری دیابت نوع 2 می شود.
هرکسی ارزش داشتن یک زندگی سالم طولانی را می‌داند. اما این موضوع در صنعت وجامعه نیز تاثیرگذار است. هزینه‌های درمانی، برنامه‌ریزی مالی و خدمات تامین سلامت در جامعه نیز به میزان سلامتی هریک از افراد آن بستگی دارد. به همین علت محققان امیدوارند با توسعه و بهبود این ابزار بتوانند اطلاعات حاصل از آن را در توسعه و بهینه‌سازی صنایع مورد استفاده قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا