فناوری هم پیش هوش مصنوعی گوگل AutoML کم آورد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،کارشناسان گوگل بر این باورند این اتفاق را می‌توان به قضیه میمون نامتناهی نسبت داد که بر اساس آن، اگر یک میمون بارها دکمه های کیبورد را به صورت تصادفی فشار دهد بعد از مدتی تقریبا می‌تواند یک کلمه معنادار را تایپ کند. اکنون به جای اینکه یک میمون پشت کامپیوتر بنشیند و تلاش کند جملات شکسپیرگونه را روی مانیتور خلق کند، با نوعی هوش مصنوعی روبه‌رو هستیم که می‌تواند کدهای برنامه نویسی خودش را تنها در عرض چند ساعت کپی کند؛ کاری که برای برنامه نویسان فعلی گوگل ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد!

به نظر می‌رسد ربات برنامه نویس گوگل توانسته با خلق کدهای یادگیری ماشینی خود استادانش را شکست دهد!  دانشمندان از این اتفاق به عنوان هشداری برای برتری ربات ها نسبت به انسان یاد کرده‌اند؛ مسئله ای که ممکن است باعث وحشت بسیاری شود. اما موضوع ترسناک تر این است که AutoML توانسته کدهای یادگیری ماشینی باکیفیت تری در مقایسه با کدهای ارائه شده از سوی پژوهشگران نرم‌افزاری شرکت گوگل طراحی کند؛ کدهای طراحی شده از سوی این ربات نرم افزاری هوشمند می‌تواند دستورهای تشخیص عکس را با ۸۲ درصد دقت انجام دهد. این کدها حتی در انجام وظایف پیچیده‌تر مثل تشخیص نقاط چندگانه درون یک عکس ۴۲ درصد دقت از خود نشان داد؛ در حالی که نرم افزارهای ساخت دست بشر ضریب دقت ۳۹ درصدی را از آن خود کرده‌اند!

قطعا این آخرین اتفاق نادری نیست که دنیای ربات ها و هوش مصنوعی به خود دیده و بشر روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن به ساخت ماشین های خوآگاه است. اما به عقیده بسیاری از پژوهشگران، AutoML را باید پدر نسل جدید ربات های مجهز به فناوری یادگیری ماشینی (Machine-learning) خواند.

 گوگل پنج ماه پیش هوش مصنوعی AutoML را به منظور طراحی کدهای یادگیری ماشینی طراحی کرد. این هوش مصنوعی قدرتمند می‌تواند هنگام ببرسی نقاط مثبت و منفی کدهای برنامه نویسی هزاران فاکتور شبیه سازی را وارد فرآیندهای تحلیل کد کند و سرآخر با اعمال تغییرات لازم به هدف خود دست یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا