همکاری گوگل و فیس‌بوک علیه مسلمانان

به نظر می‌رسد که رسوایی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته، حدومرزی ندارند. ابتدا جریان دست داشتن روسیه در نتایج انتخابات در رسانه‌های بین‌المللی سروصدا به پا کرد و سپس شاهد اخبار و شایعاتی هستیم که نشان می‌دهد که فیس‌بوک و گوگل به‌صورت غیرمستقیم علیه مسلمانان مهاجر آمریکا کمپین به راه انداخته‌اند.

فیس‌بوک و گوگل با مرکز غیرانتفاعی تندرویی به نام «آمریکا را امن کنیم» همکاری داشته‌اند و تبلیغاتی را از طریق آن‌ها منتشر کرده‌اند که مضمون آن‌ها مبارزه با مسلمانان آمریکا بوده است.

این کمپین ایجادشده شامل رفتارهایی علیه مسلمانانی بود که در آمریکا حق رای دادن داشتند. برخلاف روس‌هایی که قصد داشتند تا نتیجه انتخابات را به‌صورت مستقیم تغییر بدهند، این گروه از تندروهای آمریکایی تنها گروهی از رای دهندگان را هدف قرار داده بودند.

برای مثال یک ویدیو توسط این گروه منتشرشده بود که نام آن بلیت برای سفر به سرزمین اسلامی فرانسه بود. در این کلیپ توهین‌آمیز، برج ایفل با نشان هلال و ستاره تزئین شده بود و کمپ‌های تمرینی تروریست‌ها در فرانسه برقرار بودند و حتی نقاشی مشهور مونالیزا نیز با پوشیه زنان عرب طراحی شده بود.

حال که مشخص شده است که فیس‌بوک و گوگل با این گروه تندرو همکاری داشته است، انتقادهای فراوانی درباره عملکرد این دو شرکت مطرح شده است. بااین‌حال هنوز هدف اصلی این دو شرکت از انجام این اقدام مشخص نیست. همچنین مشخص نیست که آیا برخوردی با این رفتار نژادپرستانه صورت خواهد گرفت یا خیر.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا