توسعه روش جدید برای تعیین میزان سوزاندن کالری

ارزیابی دقیق میزان کالری سوزانده شده برای برنامه ریزی مأموریت های نظامی، بسیار حائز اهمیت است، زیرا میزان مصرف کالری در زمان راهپیمایی به میزان سرعت، حمل بار، حرکت در سربالایی، سرازیری یا سطح هموار بستگی داشته و می تواند تا چند برابر افزایش پیدا کند.

محققان دانشگاه متودیست جنوبی در دالاس در مطالعه اخیر خود موفق به توسعه روش دقیق تری برای تعیین میزان سوزاندن کالری و انرژی مورد نیاز شده اند که تنها به 3 متغیر نیاز دارد.

این روش، مدل مکانیک حداقل (Minimum Mechanics Model) نامگذاری شده است تا نشان دهد که تنها به 3 ورودی (متغیر) پایه و دردسترس نیاز دارد. متغیرهای لازم شامل: سرعت راه رفتن، درجه شیب سطح، وزن کل بدن به اضافه وزن باری است که توسط فرد حمل می شود.  

روش مدل مکانیک حداقل (3M) کاربردهای مختلفی از جمله استراتژی های نظامی تا مدلسازی برای کاهش وزن دارد. این روش، میزان دقت استانداردهای موجود را که برای نزدیک به 50 سال مورد استفاده قرار گرفته اند، بهبود می بخشد.

این مطالعه در قابل بخشی از یک مطالعه بزرگتر با حمایت مالی ارتش آمریکا انجام شد. براساس یک گزارش، میانگین بار حمل شده توسط سربازان پیاده نظام آمریکایی در افغانستان در ماه های آوریل و مه 2003، حدود 60 کیلوگرم بود.

زمانی که استراتژیست ها، یک مأموریت نظامی را برنامه ریزی می کنند، یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت آمیز بودن مأموریت، تعیین وضعیت سربازان پیاده نظام است.

میزان مصرف کالری در زمان راهپیمایی به میزان سرعت، حمل بار، حرکت در سربالایی، سرازیری یا سطح هموار بستگی دارد

پیتر ویاند (Peter Weyand) فیزیولوژیست دانشگاه متودیست جنوبی گفت: سربازان در مأموریت های نظامی بارهای سنگینی را حمل می کنند، بنابراین اطلاعات کمّی در مورد پیامدهای حمل بار، به دلایل مختلف از جمله برنامه ریزی مسیر و پیش بینی درصد موفقیت، ضروری است.

ویاند افزود: ارتش از رویکردهای مختلفی – از جمله استفاده از انواع مختلف دستگاه های پوشیدنی – برای مدلسازی، پیش بینی و نظارت بر وضعیت و عملکرد سربازان پیاده نظام استفاده می کند. بنابراین باید تخمین دقیقی از میزان باری که هر سرباز می تواند در مسیر حمل کند و انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسیر، وجود داشته باشد تا بتوان درصد موفقیت عملیات را پیش بینی کرد.

روش مدل مکانیک حداقل (3M) علاوه بر کاربردهای نظامی، برای کوهنوردان و حمل کنندگان بار نیز قابل استفاده است. همچنین این روش می تواند جایگزین مناسب گجت های پوشیدنی مختلف برای تعیین دقیق میزان کالری سوزانده شده باشد.

نتایج این مطالعه در Journal of Applied Physiology منتشر شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: eurekalert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا