پیشرانه دوار مزدا در راه است!

آقای «میتسو هیتامی» رئیس بخش پیشرانه مزدا، در گفتگو با رسانه‌ها بیان نموده که: موتور دوار به‌عنوان گسترش‌دهنده برد حرکتی خودروهای الکتریکی این خودروساز به کار گرفته خواهد شد.

او همچنین در طی برگزاری یک همایش فناوری در کشور ژاپن گفته است: موتور دوار به‌عنوان گسترش‌دهنده برد حرکتی خودروهای الکتریکی، یک گزینه مطلوب است چراکه در عین کوچکی و توانمندی، لرزش زیادی هم تولید نمی‌کند.


اولین خودروی الکتریکی مزدا به همراه یک خودروی هیبریدی به‌طور محتمل در سال 2019 به بازار راه خواهد یافت. آقای آکیرا کیومن مدیر برنامه‌ریزی توسعه محصول شرکت مزدا، فاش ساخته که دو نوع محصول الکتریکی از این شرکت به فروش خواهد رسید، یک محصول الکتریکی خالص خواهد بود و دیگری به همراه افزایش‌دهنده برد حرکتی در معرض فروش قرار می‌گیرد. ژاپن، اروپا و چین جزء بازارهای هدف کلیدی هستند که خودروی الکتریکی خالص با برد حرکتی کمتر در آنها عرضه خواهد شد اما آمریکای شمالی، جایی است که وجود یک افزایش‌دهنده برد ضرورت خواهد داشت، چراکه طبق گفته آقای کیومن، مردم روزانه مسافت‌های بیشتری را طی می‌نمایند. همچنین مزدا پیشرانه دیگری را نیز در سال 2019 رونمایی می‌کند که ترکیبی از الکتریکی و هیبریدی را به نمایش می‌گذارد.


آقای هیتامی همچنین اظهار نمود که نمونه بزرگتر و قدرتمندتر موتور دوار در حال توسعه است که انتظار می‌رود در آینده نیروبخش محصول اسپرت مزدا یعنی MX-5 میاتا شود.


جالب است بدانید اولین موتور دوار مزدا در سال 1967 میلادی بر روی تعدادی خودروی اسپرت ازجمله مزدا RX-7 قرار گرفت که شامل یک واحد 1.3 لیتری، متشکل از دو روتور و دو توربوشارژر ترتیبی بود. در ضمن مزدا تنها خودروساز ژاپنی است که موفق به کسب پیروزی در مسابقات 24 ساعته لمان با یک خودروی مجهز به موتور دوار، شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا