برای نخستین بار در جهان، برداشت غده سرطانی از معده بدون عمل جراحی

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا،خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) روز چهارشنبه اعلام کرد که برای نخستین بار در جهان یک غده سرطانی زیرمخاطی که در لایه های عمیق تر معده قرار داشت، بدون عمل جراحی سنتی و تنها با استفاده از روش نوین آندوسکوپی برداشت شد.
این عمل موفقیت آمیز بر روی یک بیمار 51 ساله در بیمارستان 'ایزمت' در شهر پالرمو در جنوب ایتالیا انجام گرفت.
پزشکان با این روش نوین، به لطف سیستم جدید بخیه آندوسکوپی توانستند سوراخ بعمل آمده برای خارج کردن غده را بخیه کنند. بیمار در این روش تحت یک 'گاسترکتومی میخی' یعنی برداشت بخشی از بافت معده، قرار گرفت. مرحله دوم شامل بخیه دیوار معده بود که یک نوآوری محسوب می شود.
'انتونینو گراناتا' و 'ماریو تراینا' جراحان معالج اظهار داشتند که به لطف یک ابزار بخیه آندوسکوپی نسل جدید، دیواره معده را بدون نیاز به برش های آزار دهنده و دردناک بخیه کردند.
بیمار نیز بلافاصله پس از بیدار شدن از بیهوشی، توانست حرکت کرده و پس از 48 ساعت بدون هیچ مشکلی غذا بخورد و بیمارستان را پس از 3 روز ترک کند. تاکنون این نوع درمان تنها با عمل جراحی انجام می گرفت.
سالانه از 600 تا 900 مورد جراحی سرطان معده در ایتالیا انجام می شود. این فناوری می تواند حتی برای سایر غدد سرطانی ازجمله در کولون و مری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا