چه خبر از تلکام 2017؟

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷ با اشاره به آزادسازی مکالمات بین‌الملل از انحصار شرکت ارتباط زیرساخت برای اپراتور‌های مجازی، گفت: «از کمیسیون تنظیم مقررات خواستیم مکالمات بین‌الملل را با تنظیم مقررات برای MVNO‌ها برقرار کند تا آن‌ها از این ظرفیت برای بهبود کیفیت مکالمات استفاده کنند.»

بر اساس آخرین آمار ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی از کشور‌هایی مانند انگلیس، آلمان، تایوان، چین، روسیه، ژاپن، سوییس، فرانسه، کانادا در تلکام ۲۰۱۷ حضور دارند.

همچنین دیروز همزمان با برگزاری نمایشگاه برای نخستین بار و با پیشنهاد محمدجواد آذری جهرمی نشست‌های تخصصی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سالن خلیج فارس برگزار شد.

روز گذشته همچنین رسانه تعاملی آموزش و پرورش، پیشرفته‌ترین پلتفرم آموزشی کشور که پیشتر از سوی همراه اول طراحی شده بود، پس از تحویل در اولین روز نمایشگاه تلکام رونمایی شد.

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش، درباره این پلتفرم گفت: «هوشمندسازی به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه کیفیت در مدارس کشور مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که با اجرای این طرح در تولید و انتشار مطالب چند رسانه‌ای تلاش شود. این پلتفرم از طریق آدرس http://emooc.medu.ir  از امروز در دسترس خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار دارد.»

در ادامه نشست‌های تخصصی امروز هم دومین نشست تخصصی با عنوان الزام‌های 2.5 برابر شدن بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه ششم توسعه با حضور برات قنبری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار می‌شود.

همچنین فردا نشست دیگری با عنوان تبیین پیوست فناوری با حضور امیرحسین دوائی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین روز نمایشگاه تلکام در 26 مهرماه برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

گزارش: غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا