لپ تاپ جدید Raspberry Pi معلم فرزندان شماست

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، engadgetیک لپ تاپ جدید ساخته است که در واقع یک وسیله آموزشی قابل حمل است. با این لپ تاپ شما قادر خواهید بود قطعات مختلف را کنار هم بگذارید و سپس برای آن کدنویسی کنید.

برای جابجایی قطعات کافی است که صفحه کلید را به سمت خود بکشید تا به جعبه زیرین لپ تاپ و محل قرارگیری قطعات ماژولار دسترسی داشته باشید. طراحان این دستگاه می گویند این لپ تاپ برای آن ساخته شده است که کاربران به طور همزمان الکترونیک و کدنویسی را یاد بگیرند.

البته این اولین نسخه از این نوع لپ تاپ ها نیست در ماه دسامبر ۲۰۱۴، این شرکت در وب سایت ایندی‌گوگو یک لپ تاپ با قیمت ۱۹۳ دلار عرضه کرد که تقریبا مورد استقبال سرمایه گذارن قرار گرفت (ایندی‌گوگو ‏ نام یک وب‌سایت برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انسان‌دوستانه است).

حالا این شرکت باز هم به ایندی‌گوگو ‏بازگشته و این‌بار یک لپ تاپ جدید Raspberry Pi را با قیمت ۲۲۰ دلار عرضه کرده است.

Pi-Top جدید یک لپ تاپ هوشمند و ساختار آن بسیار ساده تر است. این لپ تاپ یک صفحه کلید کامل و یک صفحه لمسی مرکزی دارد و صفحه نمایش آن ۱۴ اینچی Full HD است که می تواند تا ۱۸۰ درجه به سمت پایین حرکت کند.

سه پورت USB 2، یک جک صوتی ۳٫۵ میلی متری معمولی در کنار این لپ تاپ وجود دارد. اگر صفحه کلید را به سمت خود بکشید به سینی زیرین دسترسی خواهید داشت؛ یعنی جایی که Raspberry Pi (یک قطعه که در واقع رایانه تک-برد و در اندازه یک کارت اعتباری است) در کنار یک سیستم خنک کننده سفارشی قرار گرفته است. اگر Raspberry Pi بیش از حد داغ باشد، برنامه های خود را به طور خودکار غیرفعال می‌کند. بنابراین در این دستگاه تمرکز ویژه‌ای روی سیستم خنک کننده شده است.

همچنین هر لپ تاپ دارای یک کیت مخترع است که شامل یک افزونه Pi-Top Proto Plus، چراغ‌های LED، میکروفون و سنسور حرکت است. بر خلاف لپ تاپ قبلی که جابجایی قطعات پیچ گوشتی نیاز داشت، در لپ تاپ جدید همه قطعات به صورت مغناطیسی حرکت می کنند.

لپ تاپ جدید Raspberry Pi دارای یک باتری ۱۱ ولت است که بین ۸ تا ۱۰ ساعت کار می کند.

جسی لوزانو، مدیرعامل pi-top در خصوص دستگاه جدید این شرکت گفت: «اولین کاری که با pi-top باید انجام دهید، این است که آن را بسازید. اینکار به دانش آموزان کمک می کند تا سیستم کامپوتری و کد نویسی را راحت تر درک کنند».

لپ تاپ pi-top یک سیستم عامل مبتنی بر Raspbian دارد. همچنین ابزارهای اختصاصی برنامه نویسی مانند pi-topCODER و CEEDuniverse بر روی آن نصب است. این تنها پلتفرم تکنولوژی آموزشی است که توسط هیئت مدیره Oxford Cambridge RSA Review Board تأیید شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا