تسهیل در روند تجاری‌سازی فناوری‌ها یکی از وظایف جهاد دانشگاهی است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر بیجندی امروز، دوشنبه، 24 مهرماه در چهل و پنجمین نشست علمی تخصصی با محوریت توسعه کسب‌وکارهای کشاورزی با تاکید بر زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاورزی، اظهار کرد: از سال 92 به بعد با برنامه‌ریزی آینده‌نگرانه ماموریت جدیدی به ماموریت‌های تجاری‌سازی فناوری اشتغال کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان مبنی بر «تجاری سازی»  محول شد.

رییس ستفا افزود: جهاد دانشگاهی خود را موظف به تسهیل روند تجاری‌سازی فناوری‌های تولیدی خود و فناوری‌های تولیدی سایر نهادها می‌داند.

وی با اشاره به توسعه فناوری در جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در گستره کشور فعالیت می‌کند و علاوه بر مراکز استان‌ها در بیش از 60 درصد شهرستان‌ها نیز شعبه دارد.

رییس ستفا با اشاره به فعالیت 17 شرکت دانش‌بنیان در مجموعه ستفا که خروجی فناوری آنها خروجی جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود، افزود: در جهاد دانشگاهی 3 پارک علم‌وفناوری و 22 مرکز رشد داریم که در آنها 501 شرکت مستقر هستند که از این تعداد 103 شرکت دانش‌بنیان شده‌اند.

بیجندی با اشاره به توانمندسازی و ترویج فرهنگ کار نیز اظهار کرد: در حال حاضر برای این که حلقه واسطی بین ایده‌ها و مراکز رشد باشیم، مقرر شده تا سال 1400 تعداد 600 رویداد کارآفرینی در حوزه‌های مختلف در کشور برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رخ‌دادن هر اتفاق خوب در کشور مستلزم همکاری تمام دستگاه‌ها است، گفت: امیدواریم روزی با استفاده بهینه از منابع مختلف بتوانیم شاهد کاهش وابستگی به نفت باشیم و دیگر نگران بحران‌های مختلف همچون بحران آب نباشیم، این اتفاق با  حضور فعال جهاد دانشگاهی محقق می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا