عضویت در اتحادیه اوراسیا تاثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر احمد معتمدی ضمن اظهار خشنودی از میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای برگزاری این نشست گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که 4 هزار دانشجو دارد و 50 درصد آنان در تحصیلات تکمیلی در 16دانشکده و 4 سایت مشغول به تحصیل هستند، ضمن اینکه 24 مرکز تحقیقاتی نیز در این دانشگاه به کار پژوهش و تحقیقات مشغول است.
وی بحث بین المللی شدن و توسعه همکاری های بین المللی را یکی از شش برنامه دانشگاه امیرکبیر ذکر کرد و افزود: به همین منظور در چند سال اخیر سعی داشته ایم ارتباطات نزدیکی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و سازمان های معتبر بین المللی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به همکاری هاو برگزاری دوره های مشترک در سطح منطقه و همچنین دانشگاه های کشورهای اروپایی و عملیاتی شدن برنامه های مختلف از جمله جذب دانشجو، برای همکاری بیشتر و فعال تر با اتحادیه اوراسیا اعلام آمادگی کرد.
دبیر کل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا مطرح کرد:توسعه علم و تکنولوژی در دنیا نیازمند تقویت نگاه جهانی شدن از سوی کشورها
 دبیرکل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا ضمن تاکید بر حفظ ریشه و سرمایه های دینی، فرهنگی و اخلاقی کشورها گفت: توسعه علمی و تکنولوژی در دنیا نیازمند تقویت نگاه جهانی شدن از سوی کشورها است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه های اوراسیا میزبان کارگاه آموزشی یک روزه ای تحت عنوان'راهکارهای بین المللی سازی آموزش عالی برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی' بود.
اتحادیه دانشگاه های اوراسیا سازمانی غیرانتفاعی و وابسته به انجمن اروپایی تضمین کیفیت آموزش عالی است که از سوی 7 دانشگاه در منطقه اوراسیا در سال 2008 برای افزایش همکاری ها بین دانشگاه های اروپایی و تبادل دانشجو و استاد تاسیس شد. این اتحادیه اکنون 94 عضو ثابت و 7 عضو موسس دارد.
دکتر مصطفی آیدین دبیر کل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا در آئین آغاز به کار این کارگاه یک روزه که قرار است با حضور متخصصان در زمینه آموزش عالی ایرانی و خارجی همچنین دانشگاهیان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها برگزار و جدیدترین راهکارها در زمینه آموزش عالی بین الملل بحث و تبادل نظر شود در سخنانی ضمن تاکید بر اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور ایران و ترکیه گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان همکاری های دو کشور ناکافی است.
وی با بیان اینکه، زمان های اخیر وزارت علوم دو کشور ایران و ترکیه تصمیمات بسیار مناسبی برای همکاری های دو جانبه اتخاذ کرده اند، افزود: این تصمیمات برای قدرت بخشیدن به میزان و کیفیت این همکاری ها است.
دبیر کل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا با اشاره به حضور روسای دانشگاه ها و دفاتر بین المل در هماش و برنامه بین المللی سازی آموزش عالی و دانشگاه ها گفت: این اتحادیه بیش از 105 عضو دارد که دانشگاه ها خیلی فعال بایکدیگر همکاری می کنند.
وی هدف اصلی این اتحادیه را همکاری فرهنگی، اقتصادی و آموزشی بین کشورهای منطقه اوراسیا عنوان کرد و با بیان این که هرسال برنامه های آکادمیک یوراس در پنج کشور مختلف برگزار می شود، افزود: امروز نیز یکی از کارهایی را که این اتحادیه انجام می دهد، شاهد خواهیم بود.
وی انجام پروژه های مشترک با دانشگاه های عضو، مدرسه های تابستانی و زمستانی مشترک و تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه های عضو و از همه مهمتر برپایی نمایشگاه سالانه در زمینه آموزش عالی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه را که سال گذشته سومین نمایشگاه آن با حضور 210 دانشگاه از سراسر دنیا از جمله 14 دانشگاه ایران برگزار شد، از جمله مهمترین اقدامات اتحادیه دانشگاه های اوراسیا برشمرد.
دکتر آیدین با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه آموزش عالی در سالجاری، اظهار امیدواری کرد که تعداد بیشتری از دانشگاه های ایرانی در این نمایشگاه شرکت کنند.
دبیرکل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا با اشاره به صرف بیش از 40 سال از عمر خود در آموزش عالی گفت: تمام دنیا را بایستی با نگاه جهانی شدن باید نگریست و واقعیت های پشت جهانی شدن را به درستی باید در نظر گرفت.
وی در عین حال درک جهانی شدن را مستلزم عدم فراموش کردن ریشه های فرهنگی هر کشور دانست و گفت: ریشه های دینی و اخلاقی و فرهنگی نباید جدا شوند.
آیدین با بیان این که نباید دنبال زمان رفت بلکه لازم است همواره جلوتر از آن حرکت کرد، گفت: اگر زمان را تعقیب کنید، شما در واقع مقلد زمان خواهید شد. ما به عنوان دانشگاه باید جلوتر از زمان حرکت کنیم و الگوی سایر بخش های جامعه باشیم.
وی با اشاره به حضور جمع کثیری از دانشگاهیان کشور ترکیه در این کارگاه یک روزه برای همکاری با مراکز دانشگاهی ایران، بر تبعیت از معیارهای جدید بین المللی سازی آموزش عالی و دانشگاه ها برای بهره مندی هرچه بیشتر کشورهای عضو تاکید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا