پرواز از لندن به نیویورک در ۳ساعت با جت مسافربری جدید

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، نمونه اولیه این جت که Spike Aerospace S-۵۱۲ نام دارد، اولین پرواز آزمایشی خود را بدون حضور هر گونه مسافر انجام داده است و پیش بینی می شود پروازهای تجاری این جت از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

هواپیمای یادشده برای جابجایی مسافر هنوز باید آزمایش های بیشتری را انجام دهد تا ایمنی و آسایش مسافران به طور کامل تضمین شود. پرواز آزمایشی این هواپیما در نیوانگلند آمریکا انجام شده است.

این هواپیمای جت می تواند ۱۸ تا ۲۲ مسافر را در خود جای دهد و می تواند مسافتی در حدود ۹۹۰۰ کیلومتر را در هر پرواز بپیماید که در نوع خود جالب توجه است. ثبات شرایط داخلی هواپیما هم در سرعت بالا و هم در سرعت پایین، کاهش مصرف سوخت در مقایسه با هواپیماهای جت عادی و مسافت بیشتر قابل طی شدن از جمله مزایای این هواپیماست.

هواپیمای یادشده فاقد دم افقی در انتها نیز هست که فرود آن در فرودگاه را تسهیل می کند. همچنین هواپیمای مذکور هیچ پنجره ای ندارد و تصاویر ویدئویی زنده محیط اطراف از طریق نمایشگری باریک که بر روی دیواره کابین داخلی نصب شده، پخش می شود. مسافران می توانند به دلخواه خود به جای این تصاویر فیلم سینمایی یا عکس های خانوادگی خود را تماشا کنند. هر یک از این هواپیماهای جت بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون دلار قیمت دارند و لذا استفاده از آنها پرهزینه خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا