ارائه فرصت‌های به‌کارگیری فناوری نانو

به گزارش سیناپرس و به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین کنگره نفت و نیرو در تاریخ 18 تا 20 مهرماه امسال در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در این کنگره رؤسای مجامع بزرگ و مدیران مرتبط از بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی این حوزه حضور یافتند.

در غرفه فناوری نانو که در نمایشگاه جنبی این کنگره برگزار شد، گروه ترویج صنعتی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی به معرفی فناوری نانو و دستاوردهایی جهت آشنایی و بهره‌گیری مدیران حوزه نفت و نیرو از توانمندی داخلی در حوزه فناوری نانو پرداخت؛

معرفی فناوری نانوپوشش‌های سخت و مقاوم و کاربرد‌های این فناوری در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و معرفی نانوکاتالیست‌های تولید داخل شامل نانوکاتالیست گوگردزدا (تولیدی شرکت نانوپارس اسپادانا)، نانوکاتالیست دهیدروژناسیون (تولیدی شرکت نانوپارس اسپادانا)، نانوکاتالیست اکسی‌کلراسیون (تولیدی شرکت نانوپارس اسپادانا) و نانوکاتالیست رفرمینگ نفتا (تولیدی شرکت توسعه دانش و فناوری ایلیا).

همچنین در زمینه فناوری نانوالیاف و کاربردها و محصولات آن موارد زیر معرفی شدند:

*نانوفیلترهای نیروگاهی(تولیدی شرکت بهران فیلتر)

*نانوفیلتر هوای ورودی توربین(تولیدی شرکت آزاد فیلتر)

*ماسک‌های نانوالیاف(تولیدی شرکت نانوتارپاک و شرکت متسا)

*نانوسیال انتقال حرارت(تولیدی شرکت نانوساو)

*معرفی محصولات ساختمانی شامل رنگ‌ها و اتصالات UPVC

ارائه این محصولات و فناوری‌ها در این نمایشگاه منجر به ثبت 33 تقاضا از علاقه‌مندان به استفاده از فناوری نانو شده است.

گفتنی است در این کنگره مدیران ارشد وزارتخانه‌های نفت و نیرو حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت پروژه‌های نفت و نیرو، مباحث تأمین مالی این پروژه‌ها، استفاده از توان داخلی، توسعه میادین غرب کشور، پروژه No Felering و اهمیت صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی پرداختند.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا