اتحاد فناورانه علیه نفرت پراکنی گفتاری

غول‌های بزرگ اینترنتی مانند فیس‌بوک و گوگل، گام‌هایی در زمینه مبارزه با رفتار و گفتارهای نفرت‌آمیز در شبکه جهانی را داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد که این فعالیت‌ها چندان کافی به نظر نمی‌رسد و برای این کار به اتحادی بزرگ‌تر نیاز خواهد بود. در این میان اتحادیه بزرگی از شرکت‌های نامی به وجود آمده است تا به فعالیت‌هایی مربوط به مبارزه با تقلب و اقدام علیه نفرت پراکنی گفتاری بپردازند.

برجسته‌ترین و نامی‌ترین اعضای این اتحاد، شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، توییتر و فیس‌بوک هستند. این لیگ که به‌صورت خلاصه با نام ADL شناخته می‌شود، سعی دارد تا با نفرت سایبری برخوردی جدی داشته باشد. ازجمله فعالیت‌های انجام شده در این راستا نیز ایجاد دستورالعمل‌ها و قوانینی است که با بررسی نحوه شکل‌گیری نفرت سایبری به وجود آمده‌اند. به کمک این دستورها و راهکارها، شرکت‌های فناوری همان‌طور که بر روی راهکارهای فناورانه تمرکز دارند، به بهبود رفتارها نیز کمک خواهند کرد.

البته این نخستین باری نیست که چنین موضوعی رسانه‌ای می‌شود. در سال 2014 نیز ADL اقدام به ارائه راهنمایی برای مبارزه با نفرت سایبری کرده بود. بااین‌وجود نسخه جدید این راهکارها با جزئیات بیشتر و راهکارهای موثرتری همراه است. امید می‌رود که به کمک اتحادهایی ازاین‌دست، شرکت‌های فناوری بتوانند نفرت را در دنیای مجازی ریشه‌کن کنند.

البته مبارزه با نفرت و گفتارها و نوشتارهایی ازاین‌دست چندان راحت نخواهد بود زیرا یکی از سردمداران این روند ناشایست، رییس‌جمهور فعلی کشور آمریکا یعنی دونالد ترامپ است. به‌این‌ترتیب و با توجه به این‌که این غول‌ها همگی در آمریکا مشغول به فعالیت هستند باید دید که آیا می‌توانند در مقابله با دولت بی‌تدبیر و نفرت افکن فعلی آمریکا نیز کار را به‌پیش ببرند یا خیر.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا