آموزش کلاغ‌ها برای جمع آوری ته‌سیگارها

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،کلاغ‌ها به طور قطع موجودات باهوشی هستند و استفاده از ابزار مختلف را خیلی زود یاد می‌گیرند به طوریکه برخی دانشمندان معتقدند که هوش آنها حتی با میمون‌ها رقابت می‌کند.

این ایده از سوی یک استارتاپ جدید موسوم به "شهرهای شلوغ"Crowded Cities)) است که قصد دارد با آموزش کلاغ‌ها آنها را برای جمع‌آوری فیلترهای سیگار از خیابان به کار گیرد.

وجود فیلترهای سیگار در خیابان‌ها برای تمام نقاط جهان از جمله شهرهای پرجمعیت یک معضل محسوب می‌شود.

تمرکز اصلی این استارتاپ نیز بر روی شهرهای پرجمعیت هلند است که گفته می‌شود سالانه شش میلیارد فیلتر سیگار در خیابان‌های آن انداخته می‌شود.

از نظر این تیم تحقیقاتی کلاغ‌ها که موجوداتی باهوشی هستند می‌توانند بهترین گزینه برای کمک به حل این مشکل باشند.

آنها این موجودات را آموزش داده و در ازای این کار به آنها چیزهایی را به عنوان پاداش می‌دهند.

آنها یک دستگاه به نام ""Crowbar را توسعه دادند که اساسا مکانیسمی برای تغذیه پرندگان است. کلاغها با جمع آوری فیلترهای سیگار آنها را به درون این دستگاه می‌اندازند.

یک دوربین که در حال ضبط این وقایع بوده، تایید می‌کند که جسم حمل شده توسط کلاغ، فیلتر سیگار است.

سپس سیستم غذایی را به عنوان پاداش بر روی سکوی تعبیه شده در این دستگاه قرار داده و با ایجاد یک رابطه مثبت، تلاش این موجود را اینگونه پاسخ می‌دهد.

ساختن چنین سیستمی و آموزش کلاغ‌ها قطعا کار آسانی نیست اما از آنجاییکه 98 درصد از فیلترهای سیگار از الیاف پلاستیکی ساخته شده و برای تجزیه به 10 سال زمان نیاز دارند، قطعا یک ایده جالب توجه است.

این استارتاپ اعلام کرده است که تمام اجزای سیستم Crowbar در حال حاضر کاربردی و آماده بوده و به محض مونتاژ آنها، این سیستم شروع به آموزش کلاغ ها خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا