هواپیمای فوق سری آمریکا 30 اردیبهشت پرواز می کند

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی Spacenew اسرار هواپیمای فضایی سری بدون سرنشین X-37B ، ده ها سال است که کارشناسان نظامی را مات و مبهوت گذاشته است.

نبود اطلاعات در این زمینه سبب شده تا نظریه ها در ارتباط با اسرار این هواپیمای بدون سرنشین از یک بمب افکن فضایی آماده حمله تا یک کاوشگر سری برای گرفتن اطلاعات از ماهواره های جاسوسی، متفاوت باشد.

اکنون وزارت دفاع آمریکا در یک افشاگری بی سابقه، جزئیاتی را در مورد ماموریت جدید X-37B که قرار است 20 مه (30 اردیبهشت ) انجام شود، افشا کرده است.

کاپیتان کریس هویلر سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفت: ما در ماموریت چهارم X-37B، یک سیستم تجربی نیروی محرکه را بررسی می کنیم.

هویلر افزود: دفتر قابلیت های سریع نیروی هوایی آمریکا نیز چند ماده پیشرفته متعلق به ناسا را برای بررسی دوام مواد مختلف در محیط فضا، در این هواپیما قرار خواهد داد.

برخی پایگاههای اینترنتی فعال در حوزه هوا – فضا در آمریکا نیز جزئیات بیشتری از این پرواز را که به عنوان آزمون نیروی محرکه الکتریکی thruster توصیف می شود، افشا کرده است.

مسوولان نیروی هوایی آمریکا هدف از انجام این ماموریت را تقویت عملکرد واحدهای متعلق به ماهواره های پیشرفته ارتباطات نظامی AEHF اعلام کردند.

پیشرانه های ماهواره AEHF ، واحد های 4.5 کیلوواتی هستند که از برق و زنون به منظور تولید فشار برای حرکت ماهواره ها در فضا استفاده می کنند.

مزیت استفاده از نیروی محرکه الکتریکی این است که وزن سوخت زنون آن بسیار کمتر از هیدرازین است که بطور سنتی استفاده می شود.

این فناوری می تواند به ابداع فناوری ها برای کنترل ماهواره ها با دقت بهتر کمک کند.

هواپیمای بدون سرنشین فضایی X-37B نیروی هوایی آمریکا تا این تاریخ سه ماموریت سری انجام داده است.

هر بار این هواپیما یک محموله سری را در پروازهای طولانی مدت در مدار زمین حمل کرده است.

این فضاپیما شبیه شاتل فضایی ناسا بوده اما از آن بسیار کوچکتر است؛ بطوریکه طول X-37B حدود 8.8 متر و ارتفاع آن 2.9 متر است.

طول بال های آن کمتر از 4.6 متر است و وزن این هواپیما در هنگام پرتاب چهار هزار و 990 کیلوگرم است.

هواپیمای X-37B بطور عمودی بر روی موشک به پرواز درآمده و مانند شاتل روی باند بطور افقی فرود می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا