ساخت ماهواره های «میکرو» و «کیوب ست» با همکاری کشورهای خارجی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،محسن بهرامی با اشاره به فعالیتهای بین المللی ایران در عرصه فناوری فضایی از مشارکت برای ساخت دو پروژه ماهواره ای «کوچک دانشجویی» با همکاری کشورهای عضو اپسکو خبر داد.

وی با بیان اینکه پروژه ماهواره کوچک دانشجویی شامل ماهواره های «میکرو» و «کیوب ست» می شود، ادامه داد: ما در هر دو ماهواره، بخشهایی را برعهده گرفته ایم که برای بخش مربوط به ماهواره «میکرو»، پیش نویس قرارداد با دانشگاه بیهانگ چین به امضا رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه بخشی از این پروژه در داخل کشور به دانشگاههای داخلی سپرده می شود، اضافه کرد: قرار است بخش هایی از ماهواره کوچک اپسکو، توسط دانشگاههای داخل کشور ساخته شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه در اینگونه پروژه های بین المللی که چندین کشور درگیر آن هستند، معمولا تقسیم کار صورت می گیرد، گفت: پروژه میکرو ماهواره شامل منظومه ای ۱۱ ماهواره ای است که سعی مان براین است، ماهواره ایرانی نیز یکی از این ماهواره ها باشد و ما بتوانیم از سایر امکانات این منظومه ماهواره ای هم استفاده کنیم.

بهرامی با بیان اینکه ماهواره کیوب ست نیز یک منظومه کوچکتر است که ما در آن حضور داریم و پیش نویس قرارداد و نیز زمان اجرای آن، نهایی شده است، افزود: از آنجایی که بر پروژه های بین الملی زمان بندی مشخصی حاکم است، این پروژه ها نیز قرار است ظرف ۳ سال آینده عملیاتی شود.

به گفته وی، هدف از پروژه ماهواره کوچک دانشجویی (SSS ) همکاری بین المللی بین دانشگاههای کشورهای عضو اپسکو است تا از این طریق، دانش فضایی خود را به اشتراک گذاشته و باعث ارتقا توانمندیهای خود در عرصه فعالیتهای فضایی شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه پروژه ماهواره کوچک دانشجویی به صورت مشترک بین ۸ کشور ایران، چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، پرو ، تایلند و بنگلادش انجام می شود، خاطرنشان کرد: تصویربرداری از زمین، کنترل ترافیک هوایی، کنترل ترافیک دریایی و Formation Flying و لینک بین ماهواره ای از جمله ماموریتهای این منظومه ماهواره‌ای است و ساخت باند S  مخابراتی و زیرسیستم محموله اپتیکی این میکروماهواره به دانشگاههای کشور سپرده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا