ارائه بیش از 7 هزار طرح پژوهشی دانش بنیان به سازمان بسیج علمی کشور

حسین قدیانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: طی چند سال اخیر بیش از 7 هزار طرح پژوهشی دانش بنیان به سازمان بسیج علمی کشور ارائه شده که پس از ارزیابی و بررسی بیش از یک هزار و پنجاه طرح تأیید شده است.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح ها به صنعت ارجاع داده شده و برخی­ دیگر تحت حمایت‌های بلاعوض بسیج علمی قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح­‌هایی که قابلیت تجاری سازی دارند به کمک بسیج علمی کشور به سمت تجاری سازی هدایت می­‌شوند.

رئیس بسیج علمی کشور عنوان کرد: بیشتر پروپوزال­‌های ارائه شده در حوزه برق و الکترونیک و مکانیک هستند که با عملیاتی کردن این طرح­ها تعداد شرکت­های دانش بنیان کشور افزایش می‌­یابد.

قدیانی با بیان اینکه شرکت­های دانش بنیانی که برپایه حل مشکلات شکل می­‌گیرند سودمندی بیشتری دارند، افزود: اگر مجموعه پژوهشی کشور، دانشجویان و استادان علاقه­‌مند به فعالیت­های پژوهشی ناظر بر حل مشکلات حرکت کنند محصول پژوهشی آنها بازار خوبی ایجاد می­‌کند و تحت حمایت بسیج علمی کشور قرار می­‌گیرند.

وی از حمایت بسیج علمی کشور برای گسترش فعالیت شرکت­های دانش بنیان خبر داد و افزود: البته در این میان شرکت‌های دانش بنیانی هم شکل

می­‌گیرند که محصول تولیدی­شان نیاز بازار را تأمین نمی­‌کنند بنابراین این شرکت­ها توسعه نمی­‌یابند.وی با بیان اینکه سیاست‌هایی که ما در مجموعه بسیج دنبال می‌کنیم مسئله محور بودن فعالیت­‌ها است، تأکید کرد: باید فرهنگ پژوهش و حرکت به سمت مسائل علمی را سرلوحه کار خود قرار ­دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا