Myriad: قلب هوشمند دوربین Clips

به گزارش سیناپرس به نقل از شبکه،در اغلب دستگاه‌هایی که از الگوریتم‌های بینایی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند،  کار پردازش به کلاود و سامانه‌های پردازشی که در دوردست‌ها هستند سپرده می‌شوند و چنین رویکردی،  تأخیر در انتقال داده و افزایش مصرف توان  را به همراه خواهد داشت؛ زیرا دستگاه مجبور است برای حفظ ارتباط اینترنتی خود، برق بیشتری مصرف کند .

بر همین اساس شرکت گوگل سعی کرده است دوربین Clips را به گونه‌ای طراحی کند که برای شناسایی چهره و تصمیم‌گیری،  به اتصال اینترنتی و کلاود وابسته نباشد و پردازش مورد نیاز را بر روی سخت‌افزار خودش انجام دهد. گوگل به منظور دستیابی به این هدف، از پردازنده Myriad 2 شرکت Movidius که اکنون بخشی از اینتل است کمک گرفته است.

Myriad 2 یک تراشه اختصاصی پردازش تصویر یا به اختصار یک VPU (سرنام Vision Processing Unit ) بوده و قادر است الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را بطور زنده ( real time) و درون دوربین اجرا کند. مدیر بخش «هوش ماشینی»  شرکت گوگل معتقد است فناوری Movidius کمک زیادی در سرعت بخشیدن به ارائه چنین محصولی کرده است.

الگوریتم‌های دوربین گوگل، بطور مستقل و بی‌نیاز از کلاود اجرا می‌شوند(عکس از وب‌سایت گوگل)

Myriad 2 قابلیت استفاده در محصولات مختلفی از پهپادها و روبات‌ها گرفته تا واقعیت‌افزوده و ابزارهای هوشمند امنیتی را دارد و معماری قابل‌برنامه‌ریزی این تراشه به شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهد آنرا بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنند.

مدت‌هاست که تلاش می‌شود امکان اجرای الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشینی و بینایی ماشینی بر روی ابزارهای همراهی نظیر اسمارت‌فون فراهم گردد بطوریکه  این ابزارها از سامانه‌های پردازشی خارجی بی‌نیاز شوند. Clips یکی از نتایج چنین تلاش‌هایی است و باید دید تا چه حد به این هدف نزدیک شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا