گوگل بادز، نخستین هدفون بی سیم گوگل

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی ،این ایرفون‌ها، شکل دایره‌ای دارند و مجهز به Gesture Control هستند یعنی می‌توان با زدن ضربه یا لمس دست، موسیقی در حال پخش را تغییر داد، به تماس‌های دریافتی را پاسخ داد و یا حتی برای مسیریابی ، اجرای یادآور و دسترسی به پیغام‌ها از آنها استفاده کرد.

درست مانند گوشی پیکسل، این هدفون در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود و قیمتی معادل 159 دلار خواهند داشت. طبق گفته گوگل، این هدفون می‌تواند تا 24 ساعت شارژ نگه دارد و مانند ایرپادهای اپل، هر کاربری که یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید یا بالاتر دارد می‌تواند تنها با انتخاب گزینه "Fast Pair" دستگاه خود را با این ایرفون‌ها اتصال دهد.

این ایرفون‌ها را می‌توان با هر دستگاه مجهز به بلوتوث اتصال داد اما دارندگان گوشی پیکسل از مزیت ویژه‌ای برخوردار هستند: شرکت گوگل اعلام کرده است که کاربران قادر خواهند بود Google Translate را از طریق این ایربادها فعال کنند و به قابلیت ترجمه لحظه‌ای  در مکالمات خود دسترسی داشته باشند. صحبت‌های کاربران از طریق این ایربادها ضبط شده و بلندگوی آن می‌تواند ترجمه گفته‌های وی را به زبان مورد نظر پخش کند که برعکس این کار هم ممکن است. 40 زبان مختلف از طریق این قابلیت پشتیبانی می‌شوند.

تا پیش از این، تنها شرکت Bose موفق شده بود هدفونی طراحی کند که به دستیار هوشمند گوگل مجهز است. این محصول که QC 35 II  نام دارد، مهجز به دگمه‌ای است که برای فعال سازی دستیار گوگل در نظر گرفته شده است. قیمت هدفون‌های Bose 349.95 دلار است و به قابلیت ترجمه گوگل مجهز نیستند.

قبل از معرفی هدفون‌های Bose، این حدس زده می‌شد که گوگل ایرفونی عرضه کند که به دستیار هوشمند گوگل مجهز است. آخرین نسخه برنامه Google Assistant Android نیز شامل سرنخ‌هایی از وجود تنظیمات مرتبط با محصولی به نام "Bisto" بود که در آن عنوان می‌کرد:«هدفون‌های شما مجهز به دستیار گوگل هستند و می‌توانید هر چیزی را از آنها سوال کنید و یا دستورات خود را اعلام کنید. گوگل شخصی شما در گوش‌های شماست و همیشه آماده کمک رسانی خواهد بود.» حالا که هم گوگل و هم Bose محصولات مجهز به دستیار خود را معرفی کرده‌اند، مطمئن هستیم که در ماه‌های آینده خبرهای جدیدی پیرامون این موضوع اعلام خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا