راهکارهای همکاری آکادمی علوم چین و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بررسی شد

 رییس آکادمی علوم چین و هیات همراه  با حضور در ساختمان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ضمن آشنایی با این مجموعه علمی، پیشنهادهایی برای همکاری دو کشور ارایه و زمینه های انجام همکاری میان دو کشور بررسی شد.در این دیدار به پیشنهاد دکتر بای چانلی رییس آکادمی علوم چین مقرر شد، دوکشور کارگروهی تشکیل داده و راهکارها و زمینه های همکاری را بررسی و در کارگروه مشترک مذاکرات انجام شده را به مرحله اجرا و عملیاتی برسانند.

چانلی رییس آکادمی علوم چین در این دیدار ضمن بیان فعالیت های انجام شده در این آکادمی گفت:یکی از راه های همکاری بین آکادمی چین و صندوق حمایت از پژوهشگران ایران معرفی دانشجویان و بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکتری است.

وی بیان کرد:آکادمی این آمادگی را دارد که هزینه زندگی دانشجویانی را که به عنوان بورسیه می پذیرد تقبل کند و در مقابل ایران نیز هزینه رفت و آمد دانشجویان را به کشورشان متقبل شود؛ همچنین درمقابل ایران نیز هزینه زندگی دانشجویان چینی را پرداخت و آکادمی علوم چین نیزآماده پرداخت هزینه رفت و آمد دانشجویان خود را دارد.
انتقال تکنولوژی از طریق برگزاری نمایشگاه، بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی وانجام پروژه های مشترک و … از دیگر راهکارهایی است که برای همکاری بین دو کشور از سوی رییس آکادمی علوم چین پیشنهاد شد.

چانلی افزود:از سال 2013، 19 دانشجوی ایرانی به عنوان بورسیه در مقطع دکتری در آکادمی علوم چین در حال تحصیل هستند و هر ماه 1500 دلار به عنوان هزینه زندگی از طرف آکادمی به این افراد پرداخت می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا