فریزر نگهداری از فراورده خونی ساخته شد

ولی الله بسطامی – مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر گفت: در این شرکت موفق شدیم تا فریزرهایی با دمای هفتاد درجه زیر صفر با دو سیکل برودتی را با حصول دانش فنی بسازیم.

وی با بیان اینکه تا کنون مشابه این دستگاه وارد کشور نشده است، افزود: این دستگاه جهت نگهداری مواد بیوتکنولوژی، محصول نهایی پژوهش، مواد اولیه تولید دارو، نگهداری بافت، پلاسما، فرآوردهای خونی و مواردی از این قبیل کاربرد دارد.

بسطامی اظهار داشت: به دلیل اینکه این دستگاه یک دستگاه بسیار مهم و استراتژیک است این شرکت توانست در سال ۱۳۹۳ پس از ۷ سال تحقیق و پژوهش و همچنین  تولید نمونه های اولیه مختلف، دیپ فریزرهای با ظرفیت بالا را برای اولین بار در کشور تولید کند.

وی اظهار داشت: این دستگاه دارای دو سیکل برودت و کنترل دما کاملاً مجزا بوده که در صورت خرابی و از کار افتادن یکی از سیکل ها، سیکل دیگر به راحتی کل مجموعه را پشتیبانی کرده و از خرابی محصول و ضرر و زیان مالی و علمی جلو گیری می کند. مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: قرار است با حمایت های معاونت علمی وفناوری زمینه صادرات این محصول تا دو سال آینده فراهم شود.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان، توانایی تولید و صدور خدمات مهندسی به سایر کشورها را نیز دارد، گفت: شرکت دانش بنیان ما دارای قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی با شرکتهای آلمانی، سوئدی و چینی است. به گفته وی این دستگاه در پژوهشکده های تحقیقاتی ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی در آزمایشگاههای انتقال خون و تشخیص طبی جهت نگهداری بافت، سرم، پلاسما و سلول، آزمایشگاه های صنایع پزشکی کشاورزی ، غذایی ،دارویی،کارخانجات وابسته و …کاربرد دارد .

وی در خصوص ویژگی های دیپ فریزر توضیح داد و گفت: دستگاه از پایداری دمایی خوبی برخوردار است و علاوه بر کنترلر دما دارای ثبات دما جهت نمایش، ثبت و اعلام انواع آلارم ها است.  همچنین این دستگاه  قابلیت انتقال اطلاعات به کامپیوتر و شبکه شدن با دستگاههای دیگر را دارد. بسطامی با بیان اینکه این فریزرها با اطمینان بالایی می تواند فراورده های خونی را در دمای بالایی نگه دارند، افزود: ابتکار بالایی درساخت دیپ فریزرها به کار رفته به طوریکه نمونه خارجی آن هنوز این ویژگی ها را ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا