تصویر سلول های سرطانی قلبی شکل برنده جایز عکاسی علمی شد

این تصویر با نام I Heart Researchسلول های سرطانی تومور موشی را نشان می دهد که به شکل قلب درآمده اند.
این مسابقه عکاسی علمی، با عنوان مسابقه عکس تحقیقات در حال پیشرفت (BMC)، تصاویری از سراسر جهان از جمله از استرالیا، نپال، عراق ، چین و برزیل دریافت کرد.
این تصاویر شامل تصاویری از گل ها، پرندگان، پروانه ها ، خرسی که در اسارت زندگی می کند و بیماری هایی مانند زیکا و تب دانگ بود که در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار دارند.
تصویر برنده این مسابقه ، عکسی از یک تومور موش به شکل قلب بود که برای بررسی از طریق میکروسکوپ، فلورسنتی شده بود.
عکاس این تصویر 'سارا بویل' از مرکز بیولوژی سرطان در آدلاید واقع در استرالیا گفت که این عکس را در بخشی از تحقیقات خود در زمینه سرطان سینه گرفته است.
این محقق خاطر نشان کرد که در بخشی از تحقیقاتشان در زمینه سرطان سینه می توانند برای قابل رویت کردن پروتیین های خاص از میکروسکوپ های تخصصی و تجهیزات تصویربرداری استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد که توموری که در این تصویر مشاهده میشود به دلیل شکل فعال یک پروتیین که سطوح آن با پیشرفت سرطان افزایش می یابد، به شکل فلوئورسان به رنگ قرمز درامده است.این مسابقه توسط BioMed Central که مجله های علمی را منتشر می کند، برگزار شد.