دستیابی ایران به رتبه 18علمی در جهان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر عبدالحسین فریدون در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه دامغان در سخنانی افزود: اکنون بیش از 235 پروژه مشترک از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در قالب قرارداد همکاری مشترک با کشورهای خارجی به انجام رسیده است.
وی با اشاره به آمار جمعیت دانشجویی کشور و ظرفیت دانشگاه ها، لزوم فعالیت علمی پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی بویژه در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت:39 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها در حدود 215 میلیون دلار صادرات را به انجام رسانده اند.
فریدون ضمن تاکید بر افزایش توان و ظرفیت های مناسب در حوزه آموزش عالی کشور اظهارکرد: از ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی دو میلیون و 500 هزار متر مربع پروژه عمرانی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده و تا کنون 2 میلیون مترمربع از این میزان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شکل گیری دانشگاه های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با تلاشی مضاعف، چرخه علمی را به ثروت تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه شتاب دادن به رشد و توسعه کیفی مراکز آموزش عالی از مهم ترین برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: امروزه بدون ارتباط صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی نمی توان موفقیتی را کسب کرد لذا باید صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی با یکدیگر رقابت کنند و این مهم می طلبد تا ارتباط این دو بخش بیش از پیش تقویت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا