آیفون ۸ در حال حاضر قوی‌ترین دوربین را دارد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دوربین گوشی‌های آیفون تحول بزرگی در عکس‌برداری با موبایل ایجاد کرد؛ اما با پیشرفته شدن دوربین گوشی‌های اندرویدی، این گوشی‌ها گوی سبقت را در زمینه دوربین از گوشی‌های آیفون ربودند. البته طبق گفته سایت DxOMark، اپل با عرضه آیفون 8 ظاهرا موفق شده است دوباره عنوان بهترین دوربین موبایل را از آن گوشی‌های خود کند. امتیاز دوربین گوشی آیفون  ۸ و آیفون  ۸ پلاس در سایت DxOMark به‌ترتیب ۹۲ و ۹۴ است؛ بالاترین امتیاز دوربین گوشی‌های اندرویدی در سایت DxOMark متعلق به گوشی‌های HTC U 11 و پیکسل گوگل است و امتیاز هر دو گوشی در این سایت ۹۰ است. گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هم به‌ترتیب با کسب امتیاز ۸۵ و ۸۸ پس از این دو گوشی اندرویدی قرار گرفته‌اند. کارشناسان DxOMark معتقدند که بهبود حالت HDR، بهبود وضعیت محاسبه میزان نوردهی آیفون ۸ و ۸ پلاس و بهبود عملکرد لنز تله فوتو در آیفون ۸ پلاس موجب برتری دوربین این دو گوشی نسبت به دوربین گوشی‌های اندرویدی شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که آیفون ۸ نخستین گوشی آیفون است که عملکرد حالت HDR آن در سطح این حالت در گوشی پیکسل گوگل است. تردیدی نیست که عملکرد دوربین آیفون ایکس به مراتب بهتر از دوربین آیفون ۸ پلاس است.

سال ۲۰۱۴ آخرین باری بود که گوشی‌های آیفون از نظر دوربین نسبت به تمام رقبای اندرویدی خود برتری پیدا کردند. با توجه به اینکه لنز فوتو در گوشی آیفون ایکس مجهز به فناوری تثبیت تصویر اپتیکال و دریچه دیافراگم عریض‌ است، انتظار می‌رود که دوربین این گوشی نیز امتیاز بالایی در سایت DxOMark کسب کند؛ اگر چه امتیازات بیان شده در این سایت، تنها ملاک برتری دوربین یک گوشی نیست؛ اما این سایت یک منبع قابل اعتماد برای بررسی عملکرد دوربین گوشی‌های مختلف است و یک سایت حرفه‌ای در این زمینه محسوب می‌شود.

به‌ هر حال رقابت تنگاتنگ در بین گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های آیفون موجب شده است کیفیت دوربین آن‌ها هر سال به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. گوشی جدید پیکسل چند هفته دیگر رونمایی و عرضه می‌شود و به احتمال زیاد دوربین آن دارای ویژگی‌های خوبی است. البته عملکرد دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ از گلکسی اس ۶ تا کنون پیشرفت زیادی نداشته است و دلیل این موضوع هم این است که سامسونگ دلیلی برای انجام این کار نمی‌بیند. البته ممکن است عملکرد دوربین گلکسی اس ۹ به میزان قابل توجهی نسبت به عملکرد دوربین مدل‌های قبلی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا