آمادگی صندوق برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان

 محمد حسین صادقی در نشست مشترک مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و تعدادی از اعضای تولید کننده دارای محصولات دانش بنیان گفت: کشور با وجود بودجه‌های فعلی دولت به رشد اقتصادی مورد نظر دست نخواهد یافت و لازم است بخش خصوصی واقعی وارد صحنه شود.صادقی افزود: باید بر اساس مزیت‌ها به تولید مبتنی بر فناوری به عنوان بهترین روش تولید توجه کرد.

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه به شرایط استفاده از خدمات صندوق اشاره کرد و گفت: فقط شرکت‌های بخش خصوصی و تعاونی می توانند از خدمات این صندوق استفاده نمایند.

صادقی از شرکتهای تولیدکننده کالا و خدمات دانش بنیان، شرکت‌های دانش بنیان نوپا و شرکت های صنعتی دارای فعالیت‌های دانش بنیان و دارای واحدهای تحقیق و توسعه فعال به عنوان مشتریان اصلی صندوق یاد کرد.

وی در خصوص امکان استفاده شرکتهای دو ملیتی از خدمات صندوق هم گفت: در صورتی که 51 درصد از سهام شرکت و واحد تولیدی متعلق به سرمایه گذار ایرانی باشد امکان استفاده از خدمات صندوق وجود دارد.

صادقی نرخ تسهیلات صندوق را 8 درصد پایین‌تر از نرخ سود تسهیلات شورای پول و اعتبار اعلام کرد و گفت : برای ارایه این تسهیلات با توجه به هدف صندوق، سعی می‌شود تا حد ممکن سخت گیری در دریافت وثیقه وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا،مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به سرمایه 30 هزار میلیارد ریالی صندوق گفت: هر ساله مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص می یابد و ماموریت آن کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا