بررسی زمین گردشگری ژوراسیک ایران در یک رویداد علمی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، به‌ منظور افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در کشور از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اولین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار در روزهای 12 و 13 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

در این کنگره در خصوص موضوعاتی چون چینه‌شناسی و دیرینه‌شناسی نهشته‌های ژوراسیک، رسوب‌شناسی و محیط رسوبی واحدهای منسوب به ژوراسیک، زمین‌ساخت صفحه‌ای و ژئودینامیک حاکم بر پوسته ایران و کشورهای همجوار در زمان ژوراسیک، زمین‌شناسی اقتصادی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار، پترولوژی و ماگماتیسم در دوره ژوراسیک ایران و منطقه و جلوه‌های زمین گردشگری (ژئوتوریسم) ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار بحث و تبادل نظر می‌شود.

به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی گواهی مورد تایید کنگره، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تعلق خواهد گرفت و گواهی شرکت در کارگاه دوم به صورت مشترک با دانشگاه ناپولی ایتالیا صادر می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار موفق به اخذ مجوز برگزاری و اعتبار از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  شده است.

طاهره جعفری، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنگره بتوان سند و نقشه راه پژوهش‌های فرارو را ترسیم و با سازماندهی هر چه بیشتر پژوهشگران، زمینه مبادلات علمی در داخل و خارج از کشور را فراهم کرد.

وی از حضور پژوهشگرانی از سایر کشورها در این کنگره خبر داد و یادآور شد: استادانی از کشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه و ایتالیا در این کنگره یافته‌های خود را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌ شرق، با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات علمی در حوزه علوم ‌زمین به خصوص دوره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار افزود: نمایندگی منطقه شمال شرق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی با همکاری دیگر نهادها در استان خراسان رضوی در پی ارتقای ظرفیت‌های علمی پژوهشی بین مراکز دانشگاهی ایران و کشورهای همسایه است.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای هم‌جوار خاطرنشان کرد: پس از چند دهه بررسی‌های گسترده زمین‌شناسی و با توسعه تحصیلات تکمیلی اکنون ضرورت تعمیق هر چه بیشتر این مطالعات و توجه به کیفیت بررسی‌های زمین‌شناسی ضروری است تا با برگزاری کنفرانس‌های موضوعی ضمن اطلاع از آخرین دستاوردهای اندیشمندان علوم‌زمین و سازماندهی محققان در راستای نیاز کشور، خود را با کنگره‌های جهانی نیز هماهنگ کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا