چگونه از تمام پیام های متنی در آیفون بکاپ بگیریم؟

به گزارش سینپرس به نقل از کلیک،اگر جزء کاربران آیفون هستید، می دانید هنگام ارتقا سیستم عامل iOS، به طور خودکار تمام برنامه ها، تنظیمات و پیغام های شما منتقل می شود. هرچند این کار در پاکسازی تلفن مفید است و باعث ریست شدن گوشی می شود، اما این امکان نیز وجود دارد که برخی از پیغام های باارزش و پنهان شده ای که یادداشت کرده اید برای همیشه پاک شود.

از طرفی، یکی از نکات ناامیدکننده درباره اپل این است که این شرکت گوشی های خود را طوری طراحی کرده که کاربر نمی تواند به راحتی پیامک ها و آی مسیج های خود را به دستگاه دیگری انتقال دهد.

در ادامه به معرفی بهترین راهکارهای بکاپ گیری پیام های آیفون که در حال حاضر در دسترس هستند، می پردازیم.

فایل موجود در کامپیوتر

اپل کل اس ام اس های شما را هنگام بکاپ گیری پیام های آیفون ذخیره می کند، صرف نظر از اینکه آنها بر روی رایانه شما ذخیره شوند یا بخشی از پشتیبان iCloud باشند. اگر قصد دارید از دستگاه اپل خود بکاپ تهیه کنید، این فایل را می توانید با رفتن به بخش هایی که در ادامه گفته می شود، پیدا کنید.

Library > Application Support > MobileSync > Backup

در این بخش چندین فایل با تصاویر متفاوتی از بکاپ تلفن همراهتان وجود دارد.

هر یک از فایل ها باید دارای فایلی به نام (۳d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28.mddata) باشند که متون شما در فرم دیتابیس SQLite قرار دارند.

گفتنی است؛ در دستگاه های مجهز به ویندوز می توانید فایل مورد نظر را از طریق آدرس زیر پیدا کنید.

(C:Users[USERNAME]AppDataRoaming)

متاسفانه نمی توانید این فایل را داخل ادیتورهای متن باز کنید. برای این کار نیاز به یک ادیتور SQLite یا ابزار جانبی خاصی دارید که حداقل اگر فایل را کپی و در یک جای امن از آن نگه داری کردید، بایگانی از پیام های متنی خود داشته باشید.

اپلیکیشن برای بکاپ گیری پیام های آیفون

برنامه های متعددی وجود دارند که نه تنها می توانند فایل SQLite که اپل برای ذخیره پیام های متنی استفاده می کند، رمزگشایی کنند بلکه به راحتی می توانند فایل ها را پیدا و آن ها را بایگانی کنند. PhoneView معمولا برای  Mac توصیه می شود و CopyTrans اپلیکیشنی است که در میان کاربران ویندوز طرفدار دارد.

علاوه بر برنامه های مذکور ابزارهایی دیگر نیز موجود هستند که اکثر آن ها هزینه هایی بالغ بر ۱۵ و۳۰ دلار دارند و رایگان نیستند.

برنامه iExplorer  هم برای بکاپ گیری پیام های آیفون ابزارهای کاربردی را در اختیارتان قرار می دهد. گرچه این برنامه پولی است اما می توانید با نسخه آزمایشی آن فایل mddata را بخوانید و متن را کپی و پیست کنید. اگر بخواهید پیام ها را به پی دی اف یا فایل متن منتقل کنید در این صورت ناچار هستید که برای خرید نسخه اصلی برنامه هزینه پرداخت کنید.

استفاده از اسکرین شات برای بکاپ گیری پیام های آیفون

در برخی مواقع ممکن است برای حفظ پیغام های متنی از تمام آن ها اسکرین شات بگیرید. برای این کار ناچار هستید به آخرین پیام های موجود در یک مکالمه بروید و از آن ها اسکرین بگیرید که زمان زیادی طول می کشد. این تنها راه حلی است که می توانید به طور کامل روی آیفون خود بدون کامپیوتر انجام دهید.

اگر بخواهید برای هر پیام تاریخ و زمان را درج کنید با ضربه زدن سمت راست اسکرین زمان تحویل نمایش داده می شود.  همچنین می توانید چندین پیام را با ضربه زدن و نگه داشتن روی هر حباب پیام انتخاب کنید و آن ها را به ایمیل خود انتقال دهید.

روش بک آپ گیری آی مسیج ها

بر این اساس، برای بکاپ گیری آی مسیج ها پیام های SMS و iMessage را با پروتکل یکسانی پردازش می کنیم زیرا روش های ذکرشده هر دو این ها را پوشش می دهند. اما اگر iMessage را روی مک و آی فون خود همگام سازی می کنید، کامپیوتر شما باید همان آی مسیج هایی که بر روی گوشی نصب است را داشته باشد و آنها را در Massage Logs chat ذخیره کند.

همچنین می توانید با برنامه مسیج از مکالمه کامل پرینت بگیرید یا قسمت chat logo را از طریق Library > Messages > Archive پیدا کنید که برای این کار نیاز به یک فرد متخصص در زمینه محصولات اپل دارید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا