همه قابلیت‌های iOS 11 را بشناسیم!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اپل به‌روزرسانی آی او اس ۱۱ را ارائه داد. این به‌روزرسانی شامل قابلیت‌های زیادی است که در ادامه مشاهده می کنید.

اسکرین شات و فیلم‌برداری از صفحه گوشی هوشمند

آی او اس 11

اسکرین شات و یا عکس گرفتن از صفحه در آی او اس ۱۱ پیشرفت کرده است. اسکرین شات را می توانید به‌ صورت تصویر کوچکی در سمت چپ صفحه ببینید که البته پس از چند ثانیه محو می شود. اگر اسکرین شات را لمس کنید، می‌توانید به‌ صورت مستقیم وارد تنظیمات و اضافه کردن افکت‌ها شوید.

در این قسمت قلم‌هایی با ضخامت‌های متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرد و با پاک‌کن می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید، پاک‌ کنید. اگر هم نخواستید هیچ‌ یک از این کارها را انجام دهید، می‌توانید به‌ صورت مستقیم عکس را حذف کنید.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی که در آی او اس ۱۱ اضافه‌ شده است، فیلم‌برداری از صفحه گوشی است. شما بدون هیچ برنامه واسطه‌ای می‌توانید از صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود فیلم‌برداری کنید.

کنترل سنتر

آی او اس 11

کنترل سنتر در آی او اس ۱۱ ظاهر کاملاً متفاوتی پیدا کرده است. این طراحی بسیار ساده و مینیمالیستی بوده و شما می‌توانید مجموعه‌ای از گزینه‌های مورد نیاز خود را در این قسمت قرار دهید. برای دسترسی به تنظیم صدا باید صفحه را به سمت پایین بکشید.

برای اینکه دسترسی‌های سریع به کنترل سنتر ایجاد کنید از منو وارد مسیر زیر شوید:

Settings > Control Center > Customize Controls

کیف پول اپل، حالت باتری کم، فیلم‌برداری از صفحه و قابلیت‌های دیگر در این قسمت قابل‌ دسترسی سریع هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به کنترل سنتر اضافه کنید.

یادداشت

آی او اس 11

قسمت یادداشت و یا نوت در آی او اس ۱۱ پیشرفت‌های خوبی داشته و دیگر کاربران نیازی به اپلیکیشن اورنوت ندارند.

اکنون سیستم به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های دست‌نوشته را جستجو کنید. می تونید یادداشتی که با قلم اپل ثبت کرده‌اید را جستجو کنید و یا می‌توانید عکس‌ها یا مطالبی که می‌خواهید اسکن کنید را در این قسمت قرار داده و با جستجو به‌ راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

گزینه‌هایی هم به قسمت ویرایش متن‌ها اضافه‌ شده است که تاکنون در هیچ به‌روزرسانی به یادداشت اضافه نشده بود.

طراحی دوباره اپ استور

آی او اس 11

طراحی جدید اپ استور بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

قابلیت Do Not Disturb حین رانندگی

آی او اس 11

قابلیت Do Not Disturb به شما کمک می‌کند تا حین رانندگی حواستان پرت نشود. در این حالت صفحه‌نمایش کاملاً تاریک می‌شود و هر پیغامی که برای شما ارسال شود، به‌ صورت خودکار با جواب‌های معین پاسخ داده می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود تا شما حین رانندگی با تلفن خود صحبت نکنید تا به مقصد برسید. این قابلیت را می‌توانید در کنترل سنتر هم اضافه کنید.

فایل‌ها و ظرفیت

آی او اس 11

در آی او اس ۱۱ شما می‌توانید از روی هر دستگاهی که به آی کلود متصل است، عکس‌ها و اطلاعاتتان را مدیریت کنید. در این به‌روزرسانی سیستم‌ها به هم متصل شده‌اند و اگر شما عکسی را از روی مک بوک خود پاک‌کنید، در سیستم آی کلود این عکس از گوشی هوشمند شما هم پاک می‌شود و می‌توانید بر روی اطلاعات از هر سیستمی کنترل داشته باشید.

گفتنی است؛ در آی پد قابلیت درگ و دراپ وجود دارد و کاربران می‌توانند با این قابلیت فایل‌ها را سریع‌تر منتقل کنند.

در آیفون دسترسی به فایل‌های PDF و مدیریت آن‌ها ساده‌تر و بهتر شده است. جدا از به‌روزرسانی‌هایی که در مدیریت فایل‌ها صورت گرفته، آیفون به‌روزرسانی‌هایی هم در رابطه با مدیریت حافظه ارائه داده است. در این به‌روزرسانی آیفون به شما می‌گوید که کدام فایل عکس، اپلیکیشن یا فیلم ارزش نگه‌ داشتن ندارد و بهتر است که از روی گوشی هوشمند شما پاک شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید مدیریت حافظه پیشنهاد برای پاک کردن برنامه‌هایی است که مدت زیادی است از آن استفاده نمی‌کنید.

اپ داک، درگ اند دراپ، فقط در آی پد

آی او اس 11

در به‌روزرسانی جدید سیستم عامل iOS 11 اپ داک در آی پد هم قابل‌ دسترسی است و کاربران می‌توانند به‌ راحتی فایل‌های خود را با کشیدن و انتقال دادن میان مک بوک و آی پد خود منتقل کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در درگ اند دراپ (drag and drop)ب ایجاد شده است امکان جابه‌جایی میان دو برنامه است. زمانی که شما در حال استفاده از آی پد هستید و از دو برنامه به طور همزمان استفاده می‌کنید، می‌توانید اطلاعات را از یک برنامه به برنامه دیگری که باز است، انتقال دهید. در این به‌روزرسانی به‌راحتی می‌توانید یک عکس، فیلم و یا نوشته را در برنامه دیگری منتقل کنید.

عکس لایو

ویژگی و قابلیت‌های جدیدی که به عکاسی لایو یا زنده آیفون اضافه‌ شده است، لوپ، بونس (Bounce) و نوردهی طولانی است. کاربران صفحات اجتماعی با این قابلیت‌ها آشنا هستند.

قابلیت لوپ به شما این امکان را می‌دهد که از تصویر خود یک عکس بدون پایان بگیرید و می‌توانید این عکس را به‌ صورت زنده یا لایو ثبت کنید.

قابلیت بونس، ویژگی است که شما قبلاً در بومرنگ اینستاگرام با آن آشنا شده‌اید. بونس در عکاسی لایو حالتی شبیه به عقب جلو کردن فیلم کوتاه را برای شما ایجاد می‌کند.

در قابلیت عکس‌برداری با نوردهی طولانی هم می‌توانید میزان نور را در حرکت نمایش دهید. اپل در رابطه با این قابلیت گفته که برای عکس‌برداری در حالت لایو با نوردهی طولانی نیازی نیست از سه‌پایه استفاده کنید.

اپل پی در مسیج ها

در به‌روزرسانی جدید آیفون این امکان فراهم شده است که از طریق مسیج خود پول انتقال دهید، این قابلیت در کنفرانس WWDC معرفی شد.

حالت تاریک دارک مور (Dark Mode)

گزینه‌ای با عنوان دارک مود در به‌روزرسانی جدید اپل وجود ندارد و این گزینه در قالب Smart invert ارائه‌ شده است. با فعال کردن این گزینه صفحه‌ نمایش شما به ته فام رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری تبدیل می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا