احداث بیمارستان کودکان سرطانی در کاشان

علی هاشم‌زاده دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی کاشان در نشستی که روز چهارشنبه در مسجد صادقیه کاشان با خبرنگاران برگزار شد، گفت که این بیمارستان با مساحتی به اندازۀ 1000مترمربع و در سه طبقه در حال ساخت است.

او نام این بیمارستان را حضرت علی اصغر (ع) عنوان کرد و گفت که این طرح به برکت برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و به همت «سید محمد امامت»، خیر سلامت‌ساز  اجرا می‌شود.

هاشم‌زاده همچنین گفت که این فرد خیر، علاوه بر اهداء زمین تاکنون 20 میلیارد تومان برای ساخت این مرکز درمانی هزینه کرده است.

به گفتۀ دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی کاشان، تاکنون 50درصد از مراحل ساخت این بیمارستان انجام شده است و این خیّر سلامت‌ساز هزینه ادامه ساخت بنا و همچنین تجهیز این بیمارستان را بر عهده گرفته است.

هاشم‌زاده همچنین در ادامه اطلاع‌رسانی کرد که از 15هزار نوزاد شیرخوار برای حضور در همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان ثبت‌نام به عمل آمده است.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی کاشان در روز 31 شهریورماه از ساعت 8 تا 10 صبح همزمان با سراسر کشور در کاشان برگزار می‌شود.

دبیر همایش در نشست با خبرنگاران از برنامه‌های نذرنامه‌خوانی با حضور خانواده شهدا، مداحی و روضه‌خوانی، قرائت زیارت عاشورا و شعرخوانی و توزیع پنج هزار دست لباس متحدالشکل و سربند بین کودکان ثبت‌نام‌شده در این همایش نام برد و توضیح داد که این همایش در مکان‌های مختلف شهرستان کاشان با حضور شیرخوارگان برگزار می‌شود.

هاشم‌زاده همچنین اعلام کرد که مسجد صادقیه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی (ع) در فین کاشان به ‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در شهرستان در نظر گرفته شده است.

از جمله برنامه‌های جنبی این همایش نیز اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای مادران و کودکان، برگزاری همایش‌های کودک، کنگره شعر، همایش‌ طب اسلامی، برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورایی، نشست اقدام علیه کودک‌کشی و اجرای طرح قدمگاه کودک است که توسط دبیر این همایش اعلام شد.

به گفته هاشم‌زاده، قدمگاه کودک طرحی است که اثر پای کودکان شرکت‌کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان نخستین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی از سال 83 در تهران آغاز به کار کرد و کاشان نیز از سال 84 به عنوان یکی از شهرستان‌های پیش‌قراول کشور در برگزاری این همایش به مرکزیت هیأت حضرت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه گام برداشت.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به‌طور همزمان در 4500 مکان در سراسر ایران و 41 کشور جهان در نخستین جمعه محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

این همایش به ثبت ملی رسیده و درخواست برای ثبت جهانی آن در فهرست آثار ناملموس یونسکو نیز ارسال شده است.

 

گزارش: غزال غضنفری

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا