طرح کلان تولید انبوه میگو عاری از بیماری به بهره برداری رسید

به گزارش  مهر، طرح کلان ملی فناوری «کسب و انتقال دانش فنی و تولید انبوه میگو عاری از بیماری خاص» امروز با حضور  پیمان صالحی، رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان بوشهر رونمایی و افتتاح شد.

عملیات اجرایی طرح تولید میگو مولد عاری از بیماری، اوایل سال ٩١ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی آغاز شد.پیش از اجرای این طرح، سالانه چندین هزار جفت میگو عاری از بیماری‌های خاص وارد کشور می‌شد که واردات هر جفت میگو، یکصد دلار هزینه داشت تا این‌که با استفاده از فناوری و بومی‌سازی آن در ایران، نسبت به پرورش میگو مولد عاری از بیماری اقدام شد، فعالیتی که درجهان نیز به آن توجه بسیاری می‌شود.

تولید نسل اول میگوهای مولد

از سال ۹۱ با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی و فنی صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، اجرای این طرح کلید خورد، تا این‌که امروز نوبت به رونمایی از طرح کلان ملی فناوری «کسب و انتقال دانش فنی و تولید انبوه میگو عاری از بیماری خاص» رسید.

برای اجرای این طرح، چهار میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چهار میلیارد تومان نیز از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و استانداری بوشهر هزینه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا