کاهش خطر ابتلا به سرطان با مصرف روزی یک آسپرین

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، محققان آمریکایی متوجه شدند، خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که روزی یک عدد یا دفعات بیشتری در هفته آسپرین مصرف می کنند، 47 درصد کمتر است.این مطالعه همچنین نشان داد که خطر ابتلا به این بیماری در زنانی که این دارو را به طور مرتب برای پنج سال یا بیشتر مصرف می کردند، 41 درصد کمتر است.

این در حالی است که پاراستامول و یا استامینوفن با کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم ارتباطی ندارد.کریستن مویسیچ از موسسه سرطان راسول پارک آمریکا، گفت: با توجه به این حقیقت که بیشتر مردم مصرف آسپرین را به ایجاد تغییرات عمده در شیوه زندگی مانند ترک سیگار، رژیم غذایی سالم و شرکت در فعالیت ورزشی ترجیح می دهند، مصرف آسپرین به صورت یک گزینه پیشگیری از سرطان باقی می ماند.

وی ادامه داد:با این وجود لازم است که زنان قبل از شروع به مصرف آسپرین حتما با پزشک مشورت کنند.سرطان دهانه رحم دومین سرطان رایج در زنان است و در مراحل اولیه ابتلا ممکن است کاملا بدون علامت باشد.
حدود ۵۰۰ هزار زن در سال به این بیماری مبتلا می شوند که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از آنها بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند و بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا